2022 Şampiyonlarına Giriş: İşte ilk veriler
Bir Gemius klasiği olan 2022 Medya Raporu’muz yolda ama sizleri çok bekletmemek adına ilk verilerimizi yayınlıyoruz. Pandeminin etkilerinin iyiden iyiye azalmaya başladığı 2022 yılında şirketler reklam yatırımlarını artırmaya devam ederken, hedef kitlelerine kolayca ulaşabilmek için kendilerine en uygun mecralarla ilerledi. Peki bu mecralar 2022’de nasıl bir performans gösterdi? GRP ve SOV temelinde hangi mecra önde? Gerçek ziyaretçi sayısına göre hangi mecralar farkını ortaya koyuyor?
2022 yılı reklam şampiyonu mecraları
SOV ve GRP özelinde baktığımızda Instagram ve YouTube’un açık ara önde olduğu dikkat çekiyor. Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in verilerine göre 2022 yılı boyunca Instagram, yaklaşık yüzde 30 SOV değeri ile listedeki diğer mecraların önünde yer alırken, yüzde 26 SOV ile YouTube, Instagram’ın hemen peşinden geldi. Haber siteleri de reklamverenlerin tercihi olurken, sosyal medya mecralarının oldukça gerisinde kaldı, kendi aralarında ise büyük bir fark oluşmadı.
GRP bazında bakıldığında Instagram 344K değerini görürken, YouTube’un 300K ile diğer mecraları geride bıraktığı görüldü.
Not: Gemius, TikTok verilerini 1 Temmuz sonrasında ölçümlemeye başladı.
2022’nin Trafik Şampiyonu Mecraları
Reklamverenler, hedef kitlelerine ulaşacakları mecraları seçerken, bu mecraların ne kadar büyük bir kitleye ulaştığına da dikkat ediyor. Bu kapsamda Gemius, 2022’nin Trafik Şampiyonu Mecraları’nı da takip etti ve ziyaretçi sayısına göre ilk 10 mecrayı belirledi.
Yayıncıların web rekabet analizinde ortak tercihi olan ve güvenerek kullandıkları Gemius Audience’ın Ocak-Aralık 2022 dönemini baz alan verilerine göre Google, 58.4 milyon erişime ulaşarak ilk sırada yer aldı. Google gibi Alphabet çatısı altında faaliyet gösteren YouTube da Google’dan çok geri kalmadı ve 56.7 milyonu gördü. WhatsApp, 55.7 milyon ile YouTube’un hemen arkasından gelirken, Instagram da 50 milyonun üzerini gören bir başka mecra oldu.