2024-02-09 13:00

Yerel seçimler öncesi partiler dijitalde ‘erişim’ mücadelesine girdi

Yerel seçimler öncesi partiler dijitalde ‘erişim’ mücadelesine girdi

Gemius Türkiye olarak birçok sektörü yakından takip edip verileri sizlerle paylaşırken, bu kez seçim dönemine uygun olarak partilerin iletişimlerini mercek altına alıyoruz ve bu bültenimizle birlikte seçim gününe kadar dikkat çeken pek çok veriyi sizlerle buluşturmaya devam edeceğiz.

DİJİTAL ERİŞİMDE CHP İPİ GÖĞÜSLEDİ

Ocak 2024’ü kapsayan Gemius Adreal’ın verilerine göre Siyasi Parti iletişimlerinde toplam dijital erişim yüzde 53 olarak gerçekleşirken, partilerin bu dönemde seçim kampanyalarını duyurmak için 32 milyon gerçek kullanıcıya ulaştığı dikkat çekiyor.

 

Cumhuriyet Halk Partisi’nin (CHP) toplam erişimi yüzde 43 olarak ölçülürken, 26 milyon kişiye erişildiği görülüyor. Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) söz konusu olduğunda toplam erişim yüzde 23, erişilen kişi sayısı ise 14 milyon. İki partinin dijital erişim analizine baktığımızda CHP’nin AK Parti’ye kıyasla açık ara öne olduğu söylenebilir.

CHP DİJİTAL GÖSTERİMDE AÇIK ARA ÖNDE

Siyasi partilerin Dijital SOV dağılımına bakıldığında da önemli verilere ulaşıyoruz. Toplam gösterim 129,3 milyonu bulurken, Dijital SOV dağılımı CHP’de yüzde 77, AK Parti’de ise yüzde 17 olarak gerçekleşti.

Dijital Platform Kullanım SOV verilerini mercek altına aldığımızda CHP’nin 99,8 milyon reklam gösterimine ulaştığı dikkat çekerken, AK Parti ise 22,6 milyonda kaldı.

Bir başka önemli nokta ise iki partinin de gösterimleri yoğunluklu olarak mobil platformlardan sağlamış olması.

İKİ PARTİ DE MOBİL PLATFORMLARDAN ERİŞİM SAĞLIYOR

Dijital erişim dağılımında her iki partinin de erişimleri mobil platformlardan sağladığı söylenebilir.

EN ÇOK ERİŞİM SAĞLANAN MEDYA GRUPLARI

Peki siyasi partiler dijitalde en çok hangi medya gruplarından erişim sağladı? AK Parti’de sıralama Meta Platformları, Alphabet ve Mynet şeklinde oluşurken, CHP’de ise Meta Platformları, Alphabet ve Nokta Medya öne çıktı.

YEREL SEÇİMLERİN ÖNE ÇIKAN KREATİFLERİ

Seçmenlerine vaatlerini ulaştırmak için birbirinden renkli kreatiflere yer veren partiler, Ocak ayı boyunca geniş kitlelere ulaşmak için mücadele etti.

Cumhur İttifakı’nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı olan Murat Kurum, “Siztem İstanbul konseptiyle odağında ‘Siz’in olduğunuz bir sistem kuracağız”, “Siztem İstanbul, sizin için sadece İstanbul” ve “Sadece İstanbul” gibi sloganlar eşliğinde öne çıkarken; İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve Başkan adayı Ekrem İmamoğlu ise “İsrafi bitirdik, hizmeti getirdik. İstanbul başardı” ve “Tam yol ileri, İstanbul başardı” gibi mesajlara vurgu yapmayı tercih etti.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et