2023-12-22 12:09

e-Ticaret Platformları Kitle ve Medya Raporu

e-Ticaret Platformları Kitle ve Medya Raporu

e-Ticaret sektöründeki son trendleri paylaştığımız raporumuza dair pek çok soru ve talep geldi. Bu yoğun ilgiye kayıtsız kalmayarak hem verilerin hem de görsellerin birleştiği bültenimizin tamamını sizlerle paylaşıyoruz.

e-Ticaret Platformları Kitle ve Medya Raporu ile bir yandan e-ticaret sektörünün nabzını tutarken, bir yandan da özellikle indirim ve kampanyaların bolca olduğu 15 Ekim – 30 Kasım tarihleri mercek altına alarak bu platformlarla ilgili çarpıcı verilere ulaştık.

E-TİCARET ENDÜSTRİSİ ZİYARETÇİ ANALİZİ

Gemius Audience’ın 15 Ekim – 30 Kasım tarih aralığını baz alan verilerine göre e-ticaret platformları 57 milyon ziyaretçiyi kendisine çekmeyi başardı. Milyonlarca kullanıcıya ev sahipliği yapan e-ticaret devleri, pek çok indirim kampanyası düzenlediğinden kullanıcılar aradıkları ürünü en uygun fiyatla almak için sitelerde daha fazla zaman harcadı. Bu durum elbette rakamlara da yansıdı. E-ticaret platformları kullanıcıları ekran başına da kilitlerken, kişi başına ortalama geçirilen süre 3 saat 50 dakikayı buldu.

Cinsiyet dağılımına baktığımızda büyük bir fark göze çarpmazken, sınırlı da olsa erkeklerin kadınlara göre bu dönemde daha fazla e-ticaret platformlarını ziyaret ettiği görüldü.

Yaş dağılımına odaklandığımızda ise 25-44 yaş grubunun e-ticaret sitelerine daha yoğun ilgi gösterdiği dikkat çekti.

Davranışsal Hedefleme Grubu’nu dikkate aldığımızda e-ticaret sitelerini ziyaret edenlerin süpermarket alışverişi yapan, aynı zamanda turizm, otomotiv ve kripto paralara da ilgi duyan bir kitleden oluştuğu söylenebilir.

ZİYARETÇİ SAYISI VE GEÇİRİLEN SÜREDE TRENDYOL ZİRVEDE

e-Ticaret platformları milyonlarca insanın akınına uğrarken, 49.5 milyon ile Trendyol’un ipi göğüslediği, Hepsiburada ve Amazon’un da ilk üçte yer aldığı söylenebilir.

N11, Çiçeksepeti, LC Waikiki, FLO, Aliexpress, Defacto ve Teknosa da ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği platformlar arasında yer aldı.

Kişi başına geçirilen ortalama süre noktasında da Trendyol karşımıza çıkıyor ve 2 saat 27 dakikalık geçirilen süreyle açık ara önde yer alıyor. Trendyol’u Avon ve Hepsiburada izliyor ve ilk üçte bulunuyor.

Aliexpress’te ortalama 32 dakika kalan ziyaretçiler, N11’de 26 dakika, Koton’a 22 dakika, Yataş Bedding’e 21 dakika, M.A.C Cosmetic’e 20 dakika, Tozlu’ya 19 dakika, Mango’ya ise 17 dakikasını ayırdı.

ADREAL E-TİCARET KATEGORİSİ REKLAM BENCHMARKLARI

Gemius, ziyaretçi sayısı ve ziyaretçilerle ilgili öne çıkan verilerle birlikte reklam yansımalarını da analiz etti.

Gemius Adreal’in e-Ticaret kategorisi reklam benchmarklarına baktığımızda bu dönemde erişilen kişi sayısının 60 milyonu bulduğu göze çarparken, kişi başına frekans adedi 281 olarak gerçekleşti. 28K GRP’ye ulaşan reklamların görünürlük oranı yüzde 60, görünürlük süresi ise 10 saniye olarak ölçümlendi.

e-Ticaret platformlarının Cross Medya ve Dijital Medya verilerini dikkate aldığımızda Dijital Medya (SOV) listemizde yüzde 14 ile Amazon başı çekti.

ÖNE ÇIKAN KREATİFLER

Gemius, indirim kampanyalarının bolca görüldüğü yılın en yoğun döneminde e-ticaret devlerini yakın markaja aldı, 15 Ekim – 30 Kasım tarihleri arasında e-ticaret sektörünün öne çıkan kreatiflerini bir araya getirdi.







Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et