2024-05-09 04:34

İyi Uykunun Medya Stratejisi

İyi Uykunun Medya Stratejisi

Yatak sektörü, mobilyaların değiştiği ve evlilik döneminin başladığı yaz sezonuna büyük beklentilerle giriyor. Peki sektör Kasım ayından bu yana nasıl bir çizgide ilerledi? Erişim rakamları nasıl? En çok hangi markalar iletişim çalışmalarıyla öne çıktı? Gemius bu kez iyi uykunun medya stratejisini analiz etti.

Kasım 2023-Nisan 2024 tarih aralığında sadece dijital verilere odaklandığımızda toplam erişimin yüzde 88.5 seviyesinde olduğu dikkat çekerken, toplam kişi sayısının 54 milyon olduğu görüldü.

Ortalama frekans 14 olurken, toplam gösterim 776.6 milyon, toplam GRP 1270 ve Ortalama Görünürlük Oranı yüzde 51 olarak öne çıktı.

Yatak Sektörünün Erişim Şampiyonları

Türkiye’nin yatak sektöründe pek çok köklü marka var ve uzun yıllardır milyonlarca insana dokunmayı başardılar.

Gemius’un Dijital Erişim Sıralaması listesine odaklandığımızda karşımıza çıkan markalar şöyle: Yataş, İdaş, Bambi, Wellmatt.com, Puffy, Yatsan, Lova Sleep ve İşbir Yatak.

Markalar Erişimlerini En Çok Hangi Aylarda Artırdı?

Yatak sektöründe faaliyet gösteren dev markaların erişimlerinin Kasım 2023-Nisan 2024 aralığında izlediği seyri de yakından takip eden Gemius çarpıcı sonuçlara ulaştı. Dijital erişim trendine göre Yataş’ın Ocak ayında yüzde 39’luk erişim oranına ulaşarak tepe noktasını gördüğü dikkat çekerken, Ocak’tan itibaren erişiminde sert düşüş yaşanıyor.

İdaş erişim oranında zirveyi Şubat ayında görürken Bambi ise bu süre zarfında yatay bir seyir izliyor ve Mart ayında kendi zirvesini yakalıyor.

Toplam İletişim Dağılımı: Yataş önde

Yatak sektörünün dev markalarının iletişimlerindeki dağılıma (SOV) göz attığımızda Cross Medya verilerine göre Bambi’nin yüzde 29’luk SOV payının yüzde 29 olduğu görülüyor. Bambi’nin hemen ardından yüzde 27’lik SOV ile Yataş geliyor.

Sadece Dijital verilere odaklandığımızda Yataş’ın yüzde 38’lik SOV payına ulaştığı ve açık ara önde olduğu dikkat çekerken, en yakın rakibi Bambi’nin yüzde 29’luk SOV payı olduğu görülüyor.

Markalar En Çok Hangi Platformlar Üzerinden İletişim Yaptı?

Yatak sektörünün dev markaları, iletişim çalışmalarını pek çok farklı kanal üzerinden yürüttü. Dijital Mecra Sıralaması’na baktığımızda YouTube (App+Web) ve Instagram’ın (App) öne çıktığını görüyoruz.

Markalar Reklamlarında Yıldız İsimlere Yer Verdi

Sektörün dev isimleri, iletişim çalışmalarını çok özel kampanyalarla yürüttü ve bu noktada markaların reklam yüzü olarak Türkiye’nin çok yakından tanıdığı yıldız isimlere yer vermesi dikkatlerden kaçmadı.

İdaş reklamlarında Seda Sayan ile ilerlerken Bambi Hülya Avşar’ı, Puff ise Gülben Ergen’i tercih etti.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et