2025-01-08 08:35

Otomotiv Endüstrisi Reklam Erişim ve Trafik Rakamları

Otomotiv Endüstrisi Reklam Erişim ve Trafik Rakamları

Son olarak Ekim ayında sizlerle paylaştığımız Takviye Gıda Endüstrisi’ne ilişkin verilerin ardından sektörlerin 2024 karnesini paylaşmayı Ocak ayında da sürdürüyoruz. Bu kez Otomotiv Endüstrisi’nin medya ve trafik şampiyonlarıyla sizi baş başa bırakıyoruz.

Otomotiv sektörü için zorlu bir yılı geride bıraktık. Yüksek faiz oranlarıyla birlikte alım gücünün düşmesi sektörü derinden etkilerken, markalar bu zorlu şartlar altında iletişim çalışmalarına hız kesmeden devam etti ve dikkat çeken kampanyalara imza attı.

Gemius Adreal’in Ocak-Kasım 2024 tarihlerini kapsayan Dijital Medya verilerine baktığımızda erişime göre şampiyonların sıralandığı listemizde ilk sırada Citroen yer aldı. %98,4 erişimle birinciliği rakiplerine bırakmayan Citroen’in hemen ardından %98,2 erişimle Nissan gelirken, %97,6 erişimle Opel ilk üçte kendine yer buldu.

GRP sıralaması yaptığımızda da Citroen’i ilk sırada görüyoruz. 5,5K GRP ile Citroen birinci sırada yer alırken, 5,2K ile Opel listemizin ikinci sırasında. Hyundai ise 3,9K ile Opel’in hemen peşinden geliyor.

Ziyaretçi trafiğine odaklandığımızda da farklı bir tablo ile karşılaşmıyoruz ve Citroen’in 1,5 milyon gerçek kullanıcıya ulaşarak en önde olduğunu görüyoruz. Hyundai ve Renault da listemizin ilk üçünde yer alan diğer otomotiv devleri oldu.

Otomotiv sektörünün dev isimlerini Dijital Medya özelinde gösterim sayısına göre sıraladığımızda Citroen’in birinciliği rakiplerine bırakmadığı görülüyor. Opel ve Hyundai de ilk üçte.

Kaliteli gösterimler söz konusu olduğunda listenin ilk sırasındaki isim değişmiyor ve Citroen tahtını koruyor. Citroen’in hemen ardından sürpriz bir isim geliyor. Togg, %7,5 eQ SOV ile Peugeot’un hemen önünde yer aldı.

Otomotiv sektörünün öncü markalarını ziyaret eden kullanıcıların geçirdiği süreye göre sıraladığımızda Audi, BMWS ve Chery öne çıktı ve kullanıcılar bu markaların web sitelerinde daha fazla zaman harcadı. 

Gemius olarak sektörün Lovesite’larını da belirledik. Opel Z jenerasyonu arasında öne çıkarken, Citroen Y, Hyundai ise X jenerasyonu ağırlıklı ziyaretçi kitlesiyle dikkat çekti.

Sadık kitlesi olan otomotiv markalarına baktığımızda burada Exclusive User’a odaklandık. Bu tip kullanıcılar, bir markayı tercih ederken diğerlerini ziyaret etmeyen ve sadık kalan kullanıcıları ifade ediyor. Bu kapsamda sadık kitleye baktığımızda otomotiv sektöründe öne çıkan üç marka şöyle: Citroen, BMW ve Honda.

Otomotiv Sektörünün 2024 Yılında Öne Çıkardığı Kreatifler

Bu hafta boyunca otomotiv sektörünün 2024 yılı verilerine ilişkin trendi gösteren verileri sizlerle paylaştık. Peki markalar iletişimlerini hangi kreatifler üzerinden yaptı? İşte otomotiv sektörünün öncü markalarının 2024 yılında öne çıkardığı kreatifleri...

 

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et