2015-10-26 07:23

YouTube Mucizesi

YouTube Mucizesi

Kullanıcılara video yükleyip seyretmeye imkânı tanıyan internet sitelerindeki artışa rağmen, YouTube tartışılmaz şekilde popülerliğini devam ettiriyor. Peki, bu olayın ardındaki başarı faktörü nedir? Gemius İş Danışmanı Krzysztof Majkowski konuya ilişkin görüşlerini açıklıyor.

YouTube’un kurucuları internet hedef kitlesinin ihtiyaçlarını mükemmel şekilde anlamış ve bu beklentileri doğru şekilde tanımlayarak tahmin etmişlerdi. Kurucuların aynı zamanda internet sitesi yayına aldığı dönem için mükemmel zamanlama duygusu da vardı. Diğer bir faktör ise servis içerisinde karmaşık bir formülün bulunmaması söylenebilir: İnternet kullanıcıları ne görmek isterse onu seçebiliyor. Kullanıcılara ayrıca kendi videolarını oluşturarak başkalarıyla kolay ve hızlı şekilde paylaşma fırsatı da veriliyor.

Video profesyonelliğe gidiyor

YouTube, talep üzerine görsel ve işitsel malzemeler içeren gerçek bir video içerik sitesi. Daha ilk günden itibaren internet kullanıcıları ne zaman neyi seyredebileceklerine karar verebiliyor. Kullanıcılar ayrıca bu videolara yorum yaparak değerlendirebiliyor.

Bununla birlikte YouTube’un son dönemde yaptığı değişiklikler de dikkate değer. İlk sırada internet sitesinin ağırlıklı olarak ortalama görüntü kalitesine sahip amatör videolardan oluşması geliyor. YouTube şu anda yeni ve orijinal içerik için en büyük dağıtım ve tanıtım kanalı. YouTube’un partner programına katılan birçok yaratıcı için ise çektikleri videoları yüklemek gelir kaynağı da olabiliyor.

Gelişim için iki farklı yaklaşım

YouTube’dan bahsetmişken YouTube’a benzer bir site olan Vimeo’dan bahsetmemek, -özellikle, her iki site de aynı dönemlerde yayına girmişken- olmaz. Her iki site arasındaki temel farklılık, Vimeo’nun yayımlanan içerikle ilgili belirli kısıtlamalar getirmesi ve sadece orijinal içeriği teşvik etmesi olarak gösterilebilir. YouTube kesinlikle bu tür sınırlamalar getirmedi.

Ayrıca YouTube’un hedefi olan daha fazla seyirciye ulaşmak için elinden geleni yaptı. İşte, bu nedenle, Lonely Island tarafından “Lazy Sunday SNL” videosu Vimeo’da değil YouTube’da paylaşıldı. Bu video, YouTube’un tarihindeki dönüm noktalarından biri oldu.

Şu anda YouTube’un ölçeği herhangi bir rakibin çıkış yapması için önemli bir engel oluşturuyor. Bu alana yeni girmek isteyenler tamamen farklı bir şey sunması ve güzel bir niş nokta bulması gerekiyor. Vimeo ve Vine bunu başaran iki örnek oldu.

YouTube çağı

YouTube ayrıca internet kullanıcılarının online içeriği nasıl taradıklarını, hatta diğer araçları (medya) kullanımlarını da değiştirdi. Daha hızlı internet bağlantılarına olan talebin artması, kısmen videoya gösterilen ilgi ile de açıklanabilir. Elbette, kullanıcıların teknolojinin de yardımıyla gerçek zamanlı bir şeyler seyretme isteği olmasa, bu site başarılı olmazdı. Öte yandan, müşteri talebi fazla ilerlemenin ve teknolojik çözümlerin yayılmasının ardındaki temel neden.

Bunun da ötesinde, YouTube – sosyal medyayı geniş şekilde anlamasıyla- fikir, etkinlik, değer ve görüşleri geniş kitlelere ulaştırarak verimli bir haberleşme platformu rolünü de üstleniyor. Örmek olarak, YouTube’un Arap Baharı dönemindeki önemine bakabiliriz. Güney Koreli şarkıcı PSY’nin “Gangnam Style” isimli şarkısı site geliştiriciler için tam bir sürpriz oldu. Şarkının videosu 1 milyar eşiğini aşarak 2 milyar defa seyredildi ve YouTube kurucularına göre en yüksek rakama ulaştı.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

analiz

Sektör

Medya

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et