2015-10-22 16:56

Web Sitelerini Ölçümlemenin 4 Yararı

Neden e-yayıncılar Gemiusaudience dijital ölçümleme ürününde kodlu olarak yer almak için para ödüyor? Bu çözüm reklamcılara çevrim içi bir kampanya planlarken hangi avantajları sunuyor? Tüm cevaplar en son Gemius rehberinde bulunabilir.

Yayıncılar ve reklamcılar arasındaki hesap için işe yarayan birkaç yol gösterici var. Bunlardan biri bir web sitesinin gerçek kullanıcı sayısı. Gemius tarafından tanıtılan bu yol gösterici, gemiusAudience anketi kullanılarak hazırlanıyor. Bu inovatif metodoloji, kullanıcılar (benzersiz kullanıcılar) tarafından oluşturulan çerez sayıları yerine, kaç tane internet kullanıcısının belirli web siteyi ziyaret ettiğini gösteriyor. Çevrim içi kampanyaları başarıyla sonuçlandırmak için belirlenen web sitesini ziyaret eden kullanıcıların gerçek sayısı çok önemlidir.

E-yayıncılar gelirlerini artırdı

Çevrim içi yayıncılar web sitelerindeki reklam alanlarını en olumlu şekilde satabilmek için gayret gösteriyorlar. gemiusAudience çalışması da tam bu noktada yardımcı. gemiusAudience bazı farklı şeylerin yanında, kullanıcıların sayıları ve sosyo-demografik profilleri, mobil uygulamalar ve audio-video oynatıcılarını da gösteriyor. Bu veriyle birlikte, e-yayıncılar sadece web sitelerinin popülerliğini ölçmekle kalmıyor, ayrıca pazardaki yerlerini öğrenebilmek için rakipleriyle kendi performanslarını karşılaştırabiliyor. Sonuç olarak, yayınlanmış veri web site yayıncılarına reklam alanlarını değerlendirmek ve daha karlı reklam alanları satışı yapabilmek için yardımcı oluyor.

Reklamcılar sadece çevrim içi kampanya maliyetlerini optimize ediyor

Dönüş olarak, online reklam kampanyası yayına sürmeyi planlayan reklamcılar bütçelerini bu amaç için optimize etmek istiyor: istedikleri mesajı seçilen hedef kitlesine en uygun fiyatla ulaştırabilmek. gemiusAudience’tan gelen veri sayesinde reklam verenler, reklam kampanyalarını oluştururken daha efektif seçimler yapabilir.

Web sitelerini ölçümlemenin dört yararı

gemiusAudience sonuçları tüm web sitelerini büyük bir kapsamla, site sahibinin sayfanın kaynak koduna site-merkezli bir yazılım yerleştirip yerleştirmemesine bakmaksızın, ölçümlemeye dahil eder. Bazı e-yayıncılar bu çözümü tercih ediyor. Neden mi? Çünkü onlar sitelerinin ölçümlenmesinin dört yararından faydalanmak istediler.

1.       Web sitesi için kesin kullanıcı sayısı

Ölçümleme yazılımını sitelerinin kaynak koduna yerleştiren site sahipleri, ölçümleme yazılımını kullanmayanlara göre sitelerinin ziyaretçi sayısını öğrenirken daha kesin ve doğru bilgiler edinirler. Yazılım olmadan, öğrenilen kullanıcı sayısı sadece araştırma paneli veri tahmini olacaktır.

Ölçümlenen ve ölçümlenmeyen web sitelerinin kullanıcı sayısının karşılaştırılabildiği not edilmelidir.

 2.       Daha istikrarlı veri

Kaynak kodlarında ölçümleme yazılımına sahip web siteleri dikkate değer veri istikrarı ile karakterize edilir. Bu sırada ölçümlenmeyen sitelerdeki veriler tahmini olmaları sebebiyle, aydan aya daha değişken olmaları beklenir.

3.       Daha fazla gösterge sayısı

Site merkezli ölçümleme kullanan sitelerin izleyicileri, kullanmayanlara oranla daha fazla göstergeyle gösteriliyor. Bunun sebebi, Gemius’ın güvenilir sonuçlar açıklamayı önemsemesidir. Kaynak kodunda ölçümleme koduna sahip olmayan web siteleri için, izleyiciler sadece gerçek kullanıcı sayısı ve türevi göstergeleri (ulaşım, kullanıcı uyumu, benzerlik endeksi, kullanıcı katılımı gibi) görebiliyor.

Bu sırada, ölçümlenmiş web sitelerinin sahipleri izleyicilerin sayfa gösterimlerini, zaman ve çerezleri ölçebiliyor (ayrıca mobil ve mobil olmayan olarak bölünerek) ve bu ölçümün gerçekleştirilmesi için minimum sayıda panelistin (örn. 45) siteyi ziyaret edip etmemesinin bir önemi yok.

4.       Ölçümlemenin web siteleri dışındaki yetenekleri

Web sitelerinin yanında, Gemius site merkezli PC uygulamalarını, mobil uygulamalarını ve audio-video oynatıcıları da kapsıyor. Böylece e-yayıncıların içeriklerini yayınladıkları tüm kanalları izleyebilmelerini ve takip edebilmelerini sağlıyor.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

rehber

Sektör

Medya

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et