2019-10-08 11:17

Üniversite tercih döneminin dijital etkisi

Üniversite tercih döneminin dijital etkisi

Gemius Adreal ve IAB Türkiye verileri üzerinden üniversitelerin dijital kampanyalarını inceledik.

Son ÖYS ile üniversiteye yerleşmiş bir kişi için özel üniversitelerin bu kadar yaygın olması ve üniversit tercihi görüyor olmak ilginç. Benim gibi ÖSS-ÖYS döneminden olan kuşak çok daha sınırlı sayıda ve neredeyse tamamı devlet üniversitelerinden olan bir seçki içerisinde tercih yapmıştık. Öyle ki; tercihimizi sınavdan önce, hayatımızı etkileyecek sınav nasıl geçecek hiçbir fikrimiz olmadan, tamamen iyiniyet ve öngörüyle yapıyorduk. Sırf bu sebeple bile hayatının bir yılını tekrar sınav için harcayan arkadaşlarımız oldu.

Bugün ise onlarca sayıda özel üniversite var. Devlet üniversitesi sayısı da ciddi oranda arttı. Üniversite sayısındaki bu ciddi artışın tercih dönemi öğrencilerin işlerini kolaylaştırdığı bir gerçek. Tercih işinin öğrenci tarafı olduğu gibi, bir de üniversite tarafı var. Bu kadar üniversite arasından sıyrılıp, öğrencilerin tercih listelerinde yer alabilmek için üniversitelerin de ciddi bir tanıtım çabası, hatta Temmuz ayı itibariyle atağı var diyebiliriz. Üniversite sayısı, özel/devlet farklılığı, üniversite kalitesi tartışmalarını bir kenara bırakarak biz geçtiğimiz haftanın Adreal ve IAB Türkiye verileri üzerinden üniversitelerin dijital kampanyalarına odaklanalım istedik.

15-21 Temmuz arası dönem hangi dijital platformu açsanız karşınıza bir üniversite reklamı çıktığını fark etmişsinizdir. İlgili dönemi incelediğimizde Gemius’un dijital rekabet verisi sunan Adreal’e göre yapmış olduğu kampanyalarla PC platformunda en fazla erişime ulaşan üniversite İstanbul Aydın Üniversitesi oldu. Aydın Üniversitesi’ni sırasıyla, yaptığı kampanyalarla neredeyse 5 milyon gerçek kişiye erişen İstinye Üniversitesi ve ona çok çok yakın bir erişim sayısıyla İstanbul Kültür Üniversite takip etti.

Markaların kampanyaları için erişim kanal stratejisine baktığımızda ilk 5’te yer alan 4 üniversitenin ilk tercihinin YouTube olduğunu görüyoruz. Genç bir kitle hedeflendiği için beklenilen bir tercih. Bununla birlikte listenin ilk sırasında yer alan İstanbul Aydın Üniversitesi’nin en fazla erişim sağladığı mecra mynet.com olmuş.

Eğitim kategorisinde tek tek kreatifleri incelediğimizde ise en fazla erişime ulaşan kreatifin sahibi Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi olmuş. İlgili dönemde tek bir kreatifi ile 1.5 milyon gerçek kişiye erişmeyi başarmış. Kreatifin yayınlandığı mecra ise sabah.com.tr, yarattığı dijital GRP ise 12.18. Bu veriler sadece PC’de, mobilin etkisi de düşünüldüğünde dijital kanalların erişim ve GRP yaratma anlamında etkinliği gözler önüne seriliyor.

İdil Kesten, Gemius Türkiye Ülke Müdürü

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Ülke

Romanya

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et