2023-07-11 12:32

Türkiye Threads’i sevdi

Dünyanın önde gelen teknoloji markalarından Meta, beklendiği gibi geçtiğimiz günlerde yeni Twitter rakibi Threads’i görücüye çıkardı. Kısa sürede dünya genelinde hızla yayılan uygulamaya Türkiye’deki kullanıcıların ilgisi de büyük oldu. Gemius, 5-9 Temmuz tarihleri arasında Threads’e olan bu ilgiyi rakamlarla ortaya koydu.

Elon Musk ve Mark Zuckerberg arasındaki rekabette Threads dönemi başladı. Twitter bir yandan aktif kullanıcı sayısını artırıp reklam gelirlerindeki payını artırmaya çalışırken karşısına oldukça ciddi bir rakip çıktı: Threads.

Threads, gücünü Instagram’dan ve dolayısıyla Meta’nın veritabanından aldığından kullanıcıları toplamakta hiç zorlanmadı. Açıldığı ilk gün milyonlarca yeni kullanıcı kazanan Threads, son olarak Pazartesi günü Zuckerberg’in paylaştığı verilere göre sadece 5 günde 100 milyon kullanıcıya ulaştı. 100 milyona iki ayda ulaşan ChatGPT’yi dahi geride bırakan ve bunu 5 günde başaran Threads böylece alanında dünyanın en hızlı büyüyen platformu oldu. 

Gemius Audience’ın verilerine göre Threads’e olan bu ilgiyi Türkiye’de de görebiliyoruz. 5-9 Temmuz tarih aralığını mercek altına aldığımızda platformun 4.8 milyon gerçek kullanıcıya dokunabildiği dikkat çekerken, bu süre zarfında 43,6 milyon ziyaretçiyi ağırladığı görülüyor. 

Henüz bir web arayüzü bulunmadığından bu veriler sadece Google Play Store ve App Store üzerinden indirilen Threads uygulamasıyla sınırlı. 

Dikkat çeken bir başka veri de platformda geçirilen süreyle ilgili. Bu tarih aralığında Threads’e giren kullanıcılar ortalama 27 dakikasını platforma ayırmayı tercih etti.

Twitter’ın tek rakibi elbette Threads değil. Türkiye’de çok bilinmese de Mastodon, Bluesky, Truth Social ve T2 gibi gün geçtikçe kullanıcı sayısını artıran platformlar da var. Ancak hepsi Threads’in açık ara gerisinde.

Panoya> Yazdır

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et