2023-08-16 07:07

İşte 2023'ün ilk yarısının dijital karnesi

2023 yılının ilk yarısını acısıyla tatlısıyla geride bıraktık. Gemius olarak her yıl olduğu gibi 2023’ün ilk yarısında endüstrilere ışık tutarak trendleri yakından izledik. Bir yandan dev markaların gerçek ziyaretçi trafiklerine odaklanırken, öte yandan reklam erişimlerini de ölçümlemeyi sürdürdük. Ve nihayet büyük gün geldi, 2023’ün ilk yarısına dair pek çok çarpıcı bilgiye yer verdiğimiz bültenimiz hazır.  

Bir Gemius klasiği olan yarıyıl bültenimize ulaşmak için bu metnin en sonundaki bağlantı adresini kullanabilirsiniz. Şimdiden keyifli okumalar dileriz. Ancak öncesinde yarıyıl bültenimizde yer verdiğimiz verilerden öne çıkan bazı başlıkları sizlerle paylaşmak istiyoruz:

PERAKENDE SEKTÖRÜ AÇIK FARKLA ÖNDE

2023’ün ilk yarısı dijital gösterim alımları dikkate alındığında en yüksek hacimli ilk 10 sektörün gösterimlerin yüzde 76’sını tükettiği görülüyor. Paylara bakıldığında da Perakende sektörünün yüzde 26’lık oranla açık farkla önde olduğu söylenebilir.

Perakende sektörünü Medya ve Eğlence sektörleri takip ederken 2022 yılının aynı dönemiyle karşılaştırdığımızda Perakende ve Medya sektöründe paylar düşerken, diğer sektörlerde ise sınırlı da olsa artış yaşandığı görülüyor.

Kategori Trafik Sıralaması’nda Arama Motorları-Rehberler kategorisinin 58,5 milyon gerçek ziyaretçiye ulaşarak ilk sırada olduğu dikkat çekiyor. Sosyal ağlar 58,2 milyonla ikinci sırada yer alırken e-ticaret kategorisi de 55 milyon seviyelerinde gerçekleşti.

Sıralamaya bakıldığında en zayıf performansı ise oyun kategorisi gösterdi. Geçen yılın aynı döneminde 46 milyonu gören oyun kategorisi bu yıl 41 milyona inerek son sırada yer aldı.

İçecek sektörünün devleri rekabette öne çıkabilmek için reklam erişimlerini artırırken Coca-Cola zirveyi kimseye bırakmadı. Cappy ve Pepsi de listenin ilk üçünde yer almayı başarak dikkatleri üzerine çekti.

İçecek sektörü bu dönemde fark yaratan pek çok kampanyaya imza attı. Coca-Cola iletişimini yoğun seviyede sürdürerek pek çok kanaldan müşterisine ulaşırken, Cappy’nin Geleneksel Ramazan Lezzeti ‘Cappy Limonata’ ürünü üzerinden öne çıktığı görüldü. Fuse Tea “Türkiye’nin en çok tercih edilen soğuk çayını dene” sloganıyla ilgi uyandırırken Pepsi ise dünya futbolunun en iyilerinden biri olan Lionel Messi ile kampanya yürüttü.

Cips Endüstrisi’nde Reklam Erişim Şampiyonları listesinde Ruffles zirvede yer alırken, Lays ve Çerezza ise ilk üçte yer alarak reklam erişiminde iyi bir performans gösterdi. Doritos ve Cheetos öne çıkan diğer isimler oldu.

Cips markaları kampanyalarında ünlü yüzlere yer verdi. Lays Demet Evgar’la fark yaratırken Cheetos ise 2020 yılında Amerika’da ünlü rap yıldızı MC Hammer ile başarılı sonuçlara imza atan ve tüm dünyada ses getiren ‘Cheetos Can’t Touch This’ kampanyasının uyarlaması olarak karşımıza çıktı. Ruffles ise UEFA Şampiyonlar Ligi temasıyla Lionel Messi üzerinden kampanyasını yürüttü. Sektörün bir başka önemli ismi olan Çerezza da “Yer fıstıklı” yeni ürününe odaklandığı bir kampanyayla müşterisine ulaşmayı tercih etti.

Panoya> Yazdır

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et