2015-11-06 09:52

Pazarlama iletişimine yeni bir yaklaşım

Gemius’un Polonya Ülke Müdürü Joanna Skierska’nın ‘Law Business Quality’ dergisine verdiği röportajda,  pazarlama iletişiminin trendleri hakkında paylaştığı görüşleri derledik.

Pazarlama iletişiminin erişimi maksimize etme modelinin artık fonksiyonel olmadığı konusundaki fikre katılır mısınız?

Doğrusu, pazarlama iletişiminde – özellikle çevrim içi – pazarlamanın miktarı değil, kalitesi önemlidir. Reklamcılar belirledikleri, hedefledikleri kullanıcı kitlesine ulaşmanın gerektiğini fark ettiler, çünkü bu kitle ulaşımından çok daha efektif ve çok daha ekonomik. Bu değişim yeni teknolojilerin gelişimi sayesinde mümkün hale geldi. Bu teknoloji reklamcıların bakış açısında göre, en çekici e-tüketicinin tespit edilmesini ve ulaşılabilmesini etkin hale getirdi. Modern çözümler artık size kullanıcılarının sadece cinsiyet, yaş ve ikamet ettikleri yerlerin bilgilerinin tespitini değil, medyayı nasıl tükettiklerini – davranışlarını, ilgilendiklerini ve tercih ettikleri iletişim kanallarını tespit edebilmenizi sağlıyor.

Modern teknoloji çözümleri niteliksel pazarlama iletişimi yaklaşımını nasıl destekliyor?

İnternet kullanıcılarının ve interneti kullanma tarzlarının büyük boyutlarda veriler halinde birikimini sağlıyorlar.  Sosyo-demografik karakteristikleri kayda aldığı kadar, aranılan içerikleri, belirli web sitesinde geçirilen vakti, spesifik bölümler ve sayfalara geri dönüş sıklığını da veriler içerisinde bulunduruyor.  Bu kullanıcıların detaylı sınıflandırılmasını ve pazarlama mesajlarının davranışsal hedeflemesini, içerik ayarlamasını, spesifik kullanıcıya dağıtılan mesajın form ve kanallarını davranışsal modelleri baz alarak etkinleştirir. Analitik çözümler ayrıca reklamların anlık izlenimlerini yaparak etkilerini görmemizi ve alınan sonuçlara göre revize edilebilmemizi sağlar.

Dijital şirketler için, internetin kullanıcılar tarafından nasıl kullanıldığını öğrenmenin artıları nelerdir?

Tüketici hakkında ne kadar çok öğrenirsek, o kadar etkileşime geçmelerini sağlayabiliriz. Tekrardan hedefleme uygulayabildiğiniz gibi, tek bir kullanıcıya da kişiselleştirilmiş mesaj gönderebilirsiniz. Bugünlerde efektif bir pazarlama iletişimi yaratmak aynı zamanda yayıncı ve reklamcıların ortaklığının sonucudur. Bu mesajların en uygun ortamlara yerleştirilmesini sağlar. Birçok şeyin yanında, potansiyel tüketicinin ilgi alanları ve interneti kullanma süreleri göz önünde bulundurulur. Bunların hepsi tanıtım faaliyetlerinin maliyet optimizasyonu ve sonuçların maksimize edilmesine dönüşür.

Diyorsunuz ki, internet kullanıcılarına, büyük miktarda veri toplayarak ve analiz ederek ulaşılabilir. Bu online şirketler için kolay mıdır?

Analitik veri üzerinden pazarlama iletişimi oluşturmak tabi ki veriyi yorumlama bilgisi gerektirir. Birçok kullanılabilir araç sürecin aerodinamiğini sağlayabilmek için fonksiyonlara sahiptir. Birçok girişimci iç kaynaklarını kullanarak uygulamayı başardılar. Aynı süre içinde bazıları da verileri toplama ve yorumlama üzerine yoğunlaşmış şirketlerden yardım aldılar. Model seçmek fark etmeksizin, efektif bir pazarlama iletişimi oluşturmak için bugünlerde potansiyel tüketiciyi ve onların ilgi alanlarını anlamak hayati derece önemlidir. Bundan sonraki adım ise güvenilir veriye dayalı olarak geliştirilen stratejiyi uygulamaktır.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

röportaj

Sektör

Reklamcılık

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et