2015-10-22 16:23

İnternet Kullanıcıları En Çok Hangi Reklamlara Tıklıyor ?

Üzerinde çalışılan 12 ülkede, Polonya’daki internet kullanıcıları çoğunlukla gösterilen tanıtım reklamlarına tıklıyor. Diğer 11 ülkedeki tıklama oranlarını (click-through rate – CTR) öğrenin ve en yeni Gemius raporunu arkadaşlarınızla paylaşın.

‘En popüler tanıtım reklamları – gemiusAdMonitor report, Q3 – Q4 2014’, adındaki son raporda Gemius, seçilen Avrupa ülkelerindeki en popüler çevrim içi reklam formatlarının analizini sundu. Veri Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Litvanya, Letonya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya ve Macaristan’a ait ve 2014 yılının son iki çeyreğini içeriyor. Analiz, kayıtlı görüntülemelerin, görüntülenebilirliğin ya da sorgulamaların reklama yapılan tıklamalara bölünmesiyle oluşan tıklama oranlarına (CTR) odaklı.

Leh internet kullanıcıları çoğunlukla reklamlara tıklıyor

Rapor Polonya’daki reklam kampanyaları tarafından ulaşılan en yüksek tıklama oranlarını (CTR ortalaması) gösteriyor (yüzde 0.68). Bulgaristan ve Slovenya aynı değerlere sahip olarak (yüzde 0.49) ikinciliğe yerleşiyor. Litvanya üçüncü sırada (yüzde 0.42).

Sadece Polonya’da multimedya reklamlar standart banner’lardan daha popüler

Reklamcılar birçok internet reklamcılığı türünü kullanırlar. Bu biçim tarafından bölünebilir, piksellerle ifade edilir (300x300, 400x250) ya da yaratıcı bir stratejiyle, pikseller ya da kısmi bir form ile ifade edilir (içerik öncesi – kısa film, duvar kâğıdı türünde reklamlar – web sitenin arka planını değiştiren reklam türü, ya da geçiş reklamı – kullanıcı girdiği web sitesine ulaşmadan önce tüm sayfa reklam).

Rapor en popüler çevrim içi reklamcılığın standart banner, bir bilginin veya reklamın grafik formunda gösterimi ve genellikle öne çıkarılan siteye giden link, olduğunu gösteriyor. Analiz edilen birçok ülkede, yüzde 80’den fazla çevrim içi reklamlar banner’larken, kampanyaların yüzde 10 ile 42 arası multimedya reklamcılık (zengin medya).

Sadece Polonya’da bu proporsiyon ters halde. Multimedya elementler tarafından zengin reklamlar kampanyaların yüzde 84’ünü oluştururken, kampanyaların yüzde 41’i standart banner kullandı.

Tıklama oranları ve reklam formları karşı karşıya

Standart banner’lar reklamcılar arasındaki popülerliğinden hoşnutken, bu veri internet kullanıcılarının onlara tıklama oranlarının düşük olduğunu gösteriyor (CTR yüzde 0,5’in altında). Bu arada içerik öncesi reklamlar, özet film içerenler, analiz edilen ülkelerin çoğunda daha fazla tıklama oranlarına tıklama oranlarına sahip (Sırbistan, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Litvana, Macaristan ve Slovakya).

Polonya’da en yüksek tıklama oranı (yüzde 4.1) geçiş reklamı, yani kullanıcı girdiği web sitesine ulaşmadan önceki tüm sayfa reklamda.

Bu veri gemiusAdMonitor tarafından oluşturulan, en popüler reklam formatlarını yani çevrim içi reklamcılıkta baskın sektörleri ve mobil reklamcılıktaki trendleri içeren toplu bir araştırmadan, Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri: Estonya, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Litvanya, Letonya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Ukrayna ve Macaristan olmak üzere 13 ülkeyi kapsayan bir rapordan alınmıştır.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Sektör

Medya, Reklamcılık

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et