2022-05-17 11:19

Nisan Ayının Dijital GRP Şampiyonları

Nisan Ayının Dijital GRP Şampiyonları

Türkiye'de dijital GRP ölçümünü yapan tek isim olan Gemius, her ay olduğu gibi Nisan ayının da dijital GRP şampiyonlarını belirledi.

Dijital ölçümleme metriklerinde GRP ile sektörlere yeni bir bakış açışı kazandıran Gemius, bu alanda fark yaratmaya devam ediyor. Bu kapsamda dijitalde yaratıcı pek çok reklamla müşterilerinin karşısına çıkan markalar, Nisan ayında da rakiplerine karşı büyük bir mücadele verdi. Gemius da, GRP bazında Nisan’ın en iyilerini ortaya çıkardı.

TRENDYOL İPİ GÖĞÜSLEYEN İSİM OLDU

Dijital pazarlama profesyonellerinin ortak tercihi Adreal'in verilerine göre Facebook, Instagram ve YouTube uygulamaları başta olmak üzere internette reklamlarını müşterileriyle buluşturan markaların arasında açık ara ilk sırada Trendyol.com yer aldı.



Gemius Adreal’in Nisan ayı verilerine göre 2533 GRP’ye ulaşan Trendyol.com’u 1147 GRP ile TRT 1, 1112 GRP ile Yemeksepeti.com, 1075 GRP ile Getir, 892 GRP ile de yine bir Trendyol servisi olan Trendyol Yemek takip etti.

YouTube özelinde GRP sıralamasına baktığımızda da tablo değişmiyor. 1660 GRP ile Trendyol.com liste başı olurken, TRT1 985 GRP ile Trendyol.com’un ardında yer aldı. Yemeksepeti.com 825 GRP’ye ulaşırken, Trendyol Yemek 823 GRP, Facebook ise 745 GRP’ye ulaştı. Facebook’un kendi reklamlarını rakibi YouTube üzerinden yayması da dikkat çeken bir nokta oldu.

Meta çatısı altında faaliyet gösteren Instagram’ı baz aldığımızda ise 774 GRP ile Trendyol listede ilk sırada bulunurken, dijital müzik platformu Spotify 426 GRP ile dikkat çekti. Spotify’ı 392 GRP ile Getir, 317 GRP ile LC Waikiki ve 297 GRP ile Getir Yemek izledi.

FACEBOOK’TA GETİR FARK YARATTI

Facebook odaklı ilerlediğimizde ise oluşan listenin çok daha farklı olduğu göze çarpıyor. 178 GRP ile Getir birinci olurken, Trendyol.com bu kez 99 GRP ile ikinci sırada kendine yer bulabildi.



Hepsiburada 85 GRP ile ilk üçte yer alırken, 59 GRP ile N11.com ve 58 GRP ile Çiçek Sepeti birbirine oldukça yakın durdu.

Trendyol, ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram üzerinden yüksek GRP değerlerine ulaşırken, Facebook’a daha az ağırlık verdiği görüldü. Hepsiburada, N11.com ve Çiçek Sepeti gibi Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarının Facebook’ta ilk 5’e girmesi de bir başka önemli nokta.

VİDEO KREATİFLERE GÖRE GRP BAZINDA NİSAN AYINA DAMGA VURAN MARKALAR

Gemius, Nisan ayında video kreatiflere göre GRP bazında rakiplerini geride bırakan markaları da sahneye çıkardı.

Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in verilerine göre Nisan ayında video kreatifler söz konusu olduğunda ilk sırada 70 GRP ile Trendyol.com yer aldı.

Instagram’ın şampiyon ismi ise LC Waikiki oldu. 58 GRP’ye ulaşan LC Waikiki, Nisan ayı boyunca geniş kitlelere erişebildi.

YouTube’a geldiğimizde de karşımıza yine tanıdık bir isim çıktı. 70 GRP ile Trendyol.com, rakiplerini ardında bıraktı.

Facebook’ta ise ipi göğüsleyen isim e-ticaret devi Amazon oldu ve 16 GRP’ye ulaştı. Amazon’un ağırlıklı olarak bedava ve hızlı kargo ile birlikte indirim ve Prime Video servisini öne çıkardığı görüldü.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et