2016-03-03 12:54

Netflix’i güçlü kılan nedir?

Netflix’i güçlü kılan nedir?

2015 yılı Ocak ayının ilk haftasında Amerikan prodüksiyon şirketi Netflix 190’ı aşkın ülke pazarına giriş yapmış olduğunu açıkladı. Peki bu durum, Netflix’in piyasa lideri olduğunu söylemek için yeterli mi? Gemius uzmanı Radoslaw Golab değerlendirdi. 

Netflix'i güçlü kılan nedir?

Genel anlamda ifade edecek olursak Netflix,  video dağıtım hizmetinin öncüsüydü. Bu sebeple ilk zamanlar rakiplerine kıyasla, Amerika’daki video aktarım piyasasının taçsız kralı konumundaydı. Yine de lider olmak Netflix’i tek başına açıklayan bir faktör değil.  O halde Netflix’i bu denli güçlü yapan nedir?

Netflix “daha”sını sunuyor

Netflix’in dünya çapında 50 milyonu aşkın üyeye sahip olmasının ana nedeni, şirketin yayın dünyasının devasa konu genişliğine sahip olması. Netflix; “House of Cards”, “Orange is the New Black” ve “The Square” gibi dünyanın en popüler dizi ve filmlerini üyelerine sunmakla birlikte Emmy Ödüllerine defalarca aday gösterildi ve birçok kez de ödülün sahibi oldu.

İlgi çekici bir diğer husus da Netflix’in aylık olarak sürekli yenilediği film katalogları. Kataloglara eklenen filmler gibi aynı zamanda kataloglardan çıkarılan filmler de oluyor. Netflix’in kendini sürekli yenileme politikası, izleyicilerine verdiği hizmetin canlılığını ve tazeliğini sürdürmesine katkıda bulunuyor. Üyelere, istedikleri yayınlar gösterimden kaldırılmadan evvel izlemeleri için yapılacak tüm değişiklikler önceden bildiriliyor ve bu sayede Netflix kullanıcıları, yayınlar silinmeden istedikleri içeriği izleyebiliyor.

İstediğin yerde izle

Netflix’in teknik yönü de dikkate alınması gereken bir diğer özellik. Netflix’e neredeyse tüm cihazlardan ulaşılabilir. Videolar; bilgisayar, Xbox One, PS3, Xbox 360, Nintendo Xii ve Chromecast’da izlenebildiği gibi Android, iOS, Windows kullanılan cihazlarda da izlenebilir.

Amerikan pazarındaki güç mücadelesi

Bilindiği üzere, Netflix, Amerika’da Amazon ve Hulu ile güçlü bir rekabet içinde yer alıyor. Bu iki şirketin avantajları neler, ve Netflix bu rakiplerine nasıl üstünlük sağlıyor? Netflix’in mevcut iş modeli Amazon ve Hulu ile benzerlik taşıyor. Ne var ki şeytan ayrıntıda gizlidir! Gelin bu üç şirketi ele alalım.

Netflix – Aylık üyelik bedeli 9 dolar civarında. Televizyon ve sinema dünyasında yer alan içeriklerle kıyaslayacak olursak kullanıcılar bu fiyata göre gayet iyi bir kataloğa erişiyorlar. Daha da önemlisi, Netflix reklama yer vermiyor. Ekonomik bakımdan uygunluğu ile birlikte her ay yeni bir başlık eklendiği de göz önüne alındığında Netflix çok yönlü bir içerik sağlayıcı olarak göze çarpıyor. Özetle, Netflix, nicelik ve nitelik açısından sunduğu kaliteli videoları tüketicisi için makul bir ücret ile birleştirerek pazara sunuyor. Netflix’in yaklaşık 25 bin adet videosu bulunuyor. 

Pek tabii, ulaşılabilen yapımların sayısı ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor. Netflix yapımlarının ülkeden ülkeye değişen yayın içeriklerine buradan bakabilirsiniz. (http://unogs.com/countrydetail/)

Amazon Prime – Amerika’nın ağır ağır büyüyen ana video üretim şirketlerinden biri de Amazon. Şirket, oldukça geniş bir katalogla eski HBO yapımlarını sunmakla birlikte son derece beğeni kazanmış olan “Alpha House” ve “Transparent” gibi kendi yapımlarını da sunuyor.

Amazon Prime yalnızca video izleme imkanı sunmuyor, aynı zamanda müzik kütüphanesine erişim, ücretsiz ekspres kargoculuk ve e-kitap kiralama hizmeti de veriyor.

Bununla birlikte Amazon Prime’ın en büyük dezavantajı ise istediği ücret. Netflix ve Hulu’ya karşın, Amazon’a aylık üyelik ödemesi yapamazsınız. Amazon önce bir yıllık erişim bedeli olarak 100 dolar istiyor. İlk yıldan sonra aylık erişim bedeli 8 dolar civarında ancak ilk ödeme ücreti epey yüksek. Tahmini video sayısı ise yaklaşık 5 bin.

Hulu – Hulu ile diğer iki rakibi Netflix ve Amazon’u kıyasladığımızda iş modeli olarak en büyük farklılık, Hulu üyelerinin reklama maruz kalması. Dahası, üyelik bedeli olarak hemen hemen aynı ücretin talep edilmesi(8 Dolar). Hulu son olarak reklamsız opsiyonunu duyursa da, ücretini $11.99 dolar olarak belirledi.

Hulu’nun en güçlü yanı ise dizilerin televizyon yayınlarından bir gün sonra VOD modeli ile izleme imkanı sunması. Hulu, Amerika’nın en sevilen TV dizileri “Seinfeld ve “South Park”’ın yayın hakkına sahip.

Hulu kataloğu eşsiz film ve dizilere sahip ancak bu durum Netflix’in pozisyonunu tehdit edecek bir boyutta değil.

Kısacası, Hulu en popüler filmlere, dizilere ve videolara erişim imkanı sunsa da Netflix ile karşılaştırıldığında arşivi çok kısıtlı. Video sayısı yaklaşık 10 bin civarında. 

İçerikler

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

yorum

Sektör

Medya

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et