2023-03-07 07:39

2022 GRP Şampiyonu Kreatifler

2022 GRP Şampiyonu Kreatifler

Endüstrilerin nabzını tutmaya devam eden ve topladığı verilerle sektör sektör trendleri analiz eden Gemius, 2022’nin GRP Şampiyonu Kreatifleri’ni ortaya çıkardı.

Gemius, her yıl olduğu gibi 2022'nin dijital GRP şampiyonu video kreatiflerini belirledi. Gıda, makyaj, giyim/moda, içecek, ilaç/sağlık, otomotiv ve bankacılık sektörlerinin öne çıkan 5 video kreatifi ortaya çıktı.

HiPP, 246 GRP ile ana akım medyanın gücünü kullanırken Bebelac ve Aptamil YouTube'a ağırlık verdi ve hem ürünlerini öne çıkardı hem de yeni kampanyalarını tüketicisiyle paylaştı. Diğer markalardan farklı olarak Ülker ve Lipton'un TikTok üzerinden ilerlediği dikkatlerden kaçmadı.

Makyaj endüstrisi için de hareketli bir yılı geride bıraktık. Sektörün önemli isimleri de yıl boyunva pek çok çarpıcı kampanya üzerinde çalıştı, geniş kitlelere ulaştı. NYX, Loreal, Estee Lauder, Flormar ve Maybelline New York, ağırlıklı olarak sosyal ağların gücünü kullanarak kampanyalarını öne çıkarmayı tercih etti.

Gemius Adreal’in Ocak-Aralık 2022 aralığını baz alan verilerine göre Giyim/Moda sektöründe video kreatifleriyle öne çıkan markalar LC Waikiki, Levi’s, Calzedonia ve Nike olurken, bu markaların müşterisine dokunmak için yoğun olarak YouTube, TikTok ve Instagram’ı tercih ettiği görüldü.

İçecek sektörünü yıl boyu yakından izleyen Gemius’un verilerine göre 2022’de video kreatifleriyle ses getiren markalar Coca Cola, Fanta, Sprite, Fuse Tea ve Damla oldu.

İlaç/Sağlık endüstri, ağırlıklı olarak Instagram ve YouTube’u tercih etti ve kreatifleriyle geniş kitlelere dokunmayı başardı. Vicks, Aspi Natura, İmuneks Farma, Bepanthol ve Redoxon sektörün öne çıkan isimleri oldu.

2022, otomotiv sektörü için zorlu bir yıl oldu. Dev şirketler, potansiyel müşterisine değebilmek için en yeni araçlarını ‘etkili’ mesajlarla servis ederken, kreatiflere bakıldığında da Opel, Kia, Mini, Dacia ve Renault’un öne çıktığı görüldü.

 

Gemius Adreal’in sağladığı veriler, bankacılık sektörünün ‘TikTok’ aşkını gözler önüne serdi. Türkiye’nin önde gelen bankaları, kreatifleriyle ağırlıklı olarak TikTok üzerinden ilerlemeyi tercih ederken, Garanti BBVA’nın 72 GRP ile ilk sırada yer aldığı dikkat çekti.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et