2022 Dijital Medya Endüstri Şampiyonları
Yıl boyu endüstrilerin nabzını tutmaya devam eden ve pek çok çarpıcı veriye ulaşan Gemius, 2022’nin Dijital Medya Endüstri Şampiyonları’nı da ortaya çıkardı.
Gıda sektörü, platform stratejilerinde ‘sosyal medya’yı ön planda tuttu, 2022 yılı boyunca reklam erişimlerini artırmak için bu kanalları kullandı. YouTube, Instagram, Facebook ve TikTok sayesinde markalar hem erişimlerini artırdı, hem de kampanyalarını geniş kitlelere ulaştırarak başarı yakaladı. Endüstrinin erişim şampiyonları ise Eti, Ülker, Doritos, Lays ve Nescafe oldu.
Makyaj endüstrisinin önde gelen isimleri, zorlu bir yılı geride bıraktı ve müşterilerine ulaşmak için yoğun bir çaba sarf etti. Reklam erişiminde Maybelline New York ile Loreal öne çıkarken, tafik erişiminde ise Gratis ile birlikte Watsons dikkat çeken isimler oldu.
Gemius Adreal, Kişisel Bakım Endüstrisi’ni de radarına aldı ve reklam erişim şampiyonu markalarını belirledi.
Ağız sağlığıyla yakından tanıdığımız Oral-B ile Bepanthol dahil 5 marka, erişimde rakiplerini geride bırakırken, platform stratejisine odaklandığımızda ise markalaırn ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram üzerinden kullanıcılarına ulaştığı görüldü.
Saç Bakım Endüstrisi, yıl boyu pek çok renkli kampanyaya imza attı ve pek çok tüketiciye dokunmayı başardı. Head & Shoulders ve Elidor, dijital reklam şampiyonu markalar listesine üst sıralardan girerken, öne çıkan 5 video kreatife baktığımızda da Elseve ve Clear’ın dikkat çektiği görüldü.
İçecek sektörüne göz attığımızda ağırlığın gazlı içeceklerde toplandığı söylenebilir. Coca-Cola ve Pepsi, reklam erişiminde öne çıkan isimler olurken, video kreatif tarafında da Coca-Cola açık ara önde yer aldı.