2015-11-06 15:21

IAB Avrupa Araştırma Ödülü’nün sahibi, Gemius !

Gemius, IAB Avrupa tarafından düzenlenen bir yarışmada internet hedef kitle araştırması kategorisinde birincilik ödülünü kazandı. Kazanan proje, yayıncılara bütün cihazları kapsayacak şekilde hedef kitlelerini tanıma imkânı tanıyor (Behavioral Panel Synthesis-BPS).  

Yarışmayla ilgili ödüller 20 Mayıs’ta Berlin’de düzenlenen Interact Konferansı’nda kazananlara takdim edildi. Gemius finalda üç farklı firmaya karşı yarıştı. Belli başlı internet araştırma uzmanlarından oluşan: Nick Niddleston (ZenithOptimedia), Paul Hardcastle (Yahoo!), Ariane Längsfeld (Millward Brown), Paweł Kolenda (IAB Polonya) ve Tuncay Yavuz (IAB Türkiye, OMD Türkiye) kategori jürileri Gemius’u ödüle layık gördü.

Ödüle ilişkin bir açıklama yapan Gemius İş Geliştirme Direktörü Attila Weisz, “Bu prestijli ödül, Avrupa internet endüstrisinin tamamı tarafından verilmesi nedeniyle Gemius için muhteşem bir onur” dedi. “İnternet ölçümlemesi işimizin merkezinde yer alıyor, bu da daha çok yatırım, esneklik ve trendlerin takip edilmesini gerektiriyor” ifadesini kullanan Attila Weisz, “IAB Avrupa Araştırma Ödülü, işimizi daha da ileri taşıması açısından bizi kesinlikle motive edecek. Ödül ayrıca “mutfağımızda hazırlanan yeni ürünlerin için geliştirilmesi için bizi teşvik edecek” diyerek sözlerini sürdürdü.

BPS nedir?

Gemius Metodoloji Direktörü Emil Pawlowski, BPS’le ilgili şu bilgiyi veriyor: “Gemius, araştırmaya katılmak için onay veren ve bununla ilgili özel anketi dolduran örneklem dahilindeki internet kullanıcılarının aktivitilerini ölçüyor. Behavioral Panel Synthesis (BPS) modeli, çeşitli cihazlardaki kullanıcıları ölçümleyerek bütüncül bir analiz yapıyor. Bu gruptaki kullanıcıların aktivitileri Gemius tarafından bütün cihazlarda ölçümleniyor. Sosyo-demografik profil ve kullanıcıların internet aktivitelerine bağlı olarak, yapay zekânın modern yöntemleriyle oluşturulmuş bir model geliştirmek mümkün. Ayrıca, hangi kullanıcıların birbirleriyle nasıl eşleştirilebileceğini de tahmin edebiliyorsunuz.

Gemius Başkanı Piotr Ejdys ise IAB Avrupa Araştırma Ödülü’nün Gemius’un kendisini ve hızlı şekilde geliştirdiği inovatif ürünlerin etkisini nasıl artırdığının açık bir göstergesi olduğunu vurguluyor. Ejdys şu açıklamayı yapıyor: “Mayıs 2014’te aktivitilerimizin kapsamını birbirinden bağımsız cihazlardaki internet trafiğininin analizini de içine alacak şekilde genişlettik. (“multiplatform analizi” olarak isimlendiriliyor) Bu analiz halihazırda Danimarka, Belçika ve Türkiye’yi de içerecek şekilde 10 ülkede uygulanıyor. Bu yıl Nisan ayında internet araştırması alanında yeni bir özellik sunuldu ve davranışsal sentez yöntemi IAB Avrupa tarafından ödüllendirildi.”

Gemius’un planları

Gemius geçen yıl internet ölçümlemesi için Belçika ve Lüksemburg’da açılan ihaleyi kazandı. Firma ayrıca bir kez daha Çek Cumhuriyeti’nin resmî internet trafik verileri tedarikçisi olarak seçildi. Polonya ölçümleme piyasasında devrim yapmaya hazırlanıyor. Temmuz ayından itibaren Polonya’daki müşteriler internet sitesi kullanıcılarıyla ilgili günlük bilgi almaya başlayacak. Gemius ayrıca Nielsen ve Milward Brown gibi önde gelen araştırma firmalarıyla da işbirliğine gitti. Üç firma internet, TV, radio ve basının analizini birleştirmek için ortak bir multimedya veritabanı oluşturmayı hedefliyor.

Gemius hakkında

Gemius, müşterilerine işleriyle ilgili karar vermede internetle üretilen bilgilerin nasıl kullanılacağı konusunda öneriler sunan bir danışmanlık şirketidir. Gemnius 15 yıldan fazla süredir online kitle hakkında bilgi sunmaktadır: Benzersiz sosyo-demografik profiller, bu kitlenin internet kullanma tarzlarının yanı sıra e-ticaret, dijital pazarlama, büyük veri ve internet teknolojileri hakkında EMEA bölgesinden binlerce müşteriye ait bilgiler. Gemius’ın müşterileri online pazarlama araçları e-ticaret kanallarına yoğunlaşarak online varlıklarını iyileştirmek isteyen firmalardan meydana gelmektedir. Şirketin 16 ülkede ofisleri bulunmaktadır. Daha fazla bilgi için www.gemius.com adresini ziyaret edebilirsiniz

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Sektör

Medya, Reklamcılık

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et