2024-05-21 06:31

Gençlerin Dijital Dünyasına Yolculuk

Gençlerin Dijital Dünyasına Yolculuk

Gemius Türkiye ekibi olarak bu anlamlı ve özel günde bu kez sadece gençlerimize odaklanmak istedik ve dijital dünyada onları biraz daha iyi tanıyalım, anlayalım istedik. Gençlerin en çok ziyaret ettikleri platformlardan Lovesite’larına bir dizi önemli veriyi bir araya getirdik.

Gemius’un 15-25 yaş aralığındaki kullanıcıları baz alarak oluşturduğu verilere göre 1 Nisan – 15 Mayıs tarih aralığında yaklaşık 15 milyon genç kullanıcı internette aktif olarak bulunurken, en yoğun cinsiyet noktasında ise kadınların öne çıktığı görüldü.

Gençler platformlarda günde ortalama 3 saat 45 dakika zaman harcarken, en çok sosyal ağlarda vakit geçirmeyi tercih etti. Genç kullanıcıların sadece bir günde görüntülediği sayfa sayısı 290’ı bulurken, günlük ziyaret sayısı da 26 olarak ölçümlendi.

Gençlerin Sosyal Medya Tercihi: YouTube

Kullanıcıların en çok arama yapmak için sayfaları görüntülerken, en çok tercih ettikleri sosyal medya platformu YouTube oldu.

Gemius olarak gençlerimizin Lovesite’larını da belirledik. Lovesite’ı oluştururken sadece gençlerin herhangi bir siteye ilgisini erişim rakamıyla sınırlamak yerine gençlerin ilgili sitede ne kadar yoğun bulunduğunu da göz önünde bulundurduk.

Bu çerçevede Love kategori olarak Arama platformları öne çıkarken, Love Community Site olarak da Reddit’in öne çıktığı dikkatlerden kaçmıyor. Love Sosyal Medya Platformu olarak YouTube ağırlık kazanırken, en çok zaman geçirilen sosyal medya platformu ise Instagram oldu.

En Çok Ziyaret Edilen Platformlar & Love Site’lar

Peki gençler en çok hangi tür internet sitelerini ziyaret ediyorlar? 1 Nisan – 15 Mayıs tarih aralığını dikkate aldığımızda gençlerin süper marketlerden uzak durduğu, daha çok giyim, kitap, sosyal medya ve forum platformlarına girip zaman geçirdiği görüldü.

Bankacılık sektörü söz konusu olduğunda en çok ziyaret edilen ve Love Site olarak öne çıkan banka Ziraat Bankası oldu. Turizmde Love Site olarak Yolcu360, en çok ziyaret edilen platform olarak da Obilet’i görüyoruz. e-Ticarette Trendyol ağırlığını korurken, gençlerin kariyer yolculuğunda Love Site olarak Kariyet.net’i tercih ettiği, ancak en çok LinkedIn’i ziyaret ettiği dikkatlerden kaçmadı.

Gençlerin Peşinde Koşan Şirketler

Şimdi de gençlere odaklanan ve onların peşinden koşan markalara göz atalım.

Bu çerçevede Dijital kategorisinde Unilever, P&G, Nestle Türkiye, Getir, Coca-Cola, Amazon Group, A101, pladis, Arçelik, Koninklijke Philips ve Spotify öne çıktı.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et