2017-05-11 08:28

Gemius, IAB Avrupa Ödülleri için iki kez aday gösterildi.

Gemius, IAB Avrupa Ödülleri için iki kez aday gösterildi.

Gemius, bu yılın IAB Avrupa Araştırma Ödülleri için iki kategoride aday olarak gösterildi. Ödül heykelciğini alan gemiusAdReal uygulaması, internet kullanıcılarının reklâmları nasıl seyrettiğine dair bilgiler sunan bir çalışmadır. Bu ödülü kazananlar, 23 Mayıs tarihinde Amsterdam’da düzenlenecek olan karşılıklı etkileşim konferansı sırasında duyurulacaktır.

Bu yılın IAB Avrupa Ödülleri için aday gösterilen tek Polonya şirketi Gemius oldu. Bu ödülün alınması için yapılan rekabet, online reklamcılık piyasası için çok kapsamlı ölçüm çözümlerini de sağlamış olacak. Bu çözümlere web kullanıcılarının (gemiusAdReal) perspektifinden getirilen çözümler de dâhildir. Yayıncılar ve reklamcılar için bu ödüller aynı zamanda rekabetçi reklâmcılık faaliyetleri açısından bir bilgi kaynağı konumunda. Gemius Şirketinin İzleyici Ölçümü ve Tüketici Tutum ve Davranışları kategorilerinde ödül kazanma şansı oldukça yüksek görünüyor.

Gemius Şirketinin CEO’su Sayın Piotr Ejdys; “gemiusAdReal adlı çalışmamız yaklaşık bir yıl önce başladı, bu yüzden de Avrupa online sektörü tarafından bu kadar büyük bir hızla kabul görmüş olmasından dolayı son derece memnunuz. Bu çalışmanın uygulamasına Polonya piyasasında başladık ve bugün artık Almanya, Romanya, Ukrayna ve Rusya gibi ülkelerdeki müşterilerimiz tarafından da kullanılıyor.” dedi. Sayın Ejdys, ayrıca sözlerine şöyle devam etti: “IAB Avrupa Ödülleri için aday gösterilmek, bizim için çok büyük bir motivasyon kaynağı olmuştur. Aynı zamanda gurur duymamıza da vesile olmuştur. Teknolojimizin dünyada eşi benzeri yok ve zaten bu yüzden, geçtiğimiz yıl ABD Patent Dairesine bu konudaki başvurumuzu da yapmış bulunuyoruz.”

Gemius Şirketinde online reklamcılık araştırmalarının geliştirilmesinden sorumlu olan Sayın Marta Sułkiewicz, bu durumu şöyle açıklıyor: “gemiusAdReal adlı online izleyici ölçüm uygulamasını yaratırken, bu işin en başından beridir bunun devrim niteliğinde bir ürün olacağı ve bu ürünün piyasaya yeni bir kalite seviyesini getireceği konularında zaten ikna olmuştuk.” Sayın Sułkiewicz, ayrıca şunları da ifade etti: “Elimizdeki veriler, ölçümlerin bağımsız şekilde görünürlüğü konusunda yapılan tartışmalarda çok önemli bir ses getirmiş ve bir fark yaratmıştır. Sahip olduğumuz veriler, Facebook ve YouTube gibi Amerikan web piyasasının devlerini kullanan kullanıcıların reklamların görünürlüğü ve görüntülenmesi alanındaki endişeler ve sorunlar ile ilgilidir. Bu veriler aynı zamanda, programa dayalı reklamcılık satışları çağında, marka güvenliği konusundaki sorunlara dair çok değerli bir bilgi kaynağı görevini de görmektedir. Ayrıca, pazarlamacıların, ajansların, yayıncıların ve sektördeki organizasyonların online reklamcılık piyasası hakkındaki bilgilerini ilerletmelerini ve bu konuyu daha açık ve net bir şekilde görmelerine de olanak sağlamaktadır.”

 

İnternet araştırması kategorisi içinde, Gemius Şirketi comScore, Dometrics – Fistnet d.o.o. ve Mediametrie şirketleri ile rekabet ediyor. Tütketicilerin tutum ve davranışları ile ilgili olan araştırma kategorisinde ise, Gemius Şirketinin rakipleri AOL, EDAA, Optimum Media Direction SLU ve Quantcast gibi şirketler. Kazananlar, 23 Mayıs tarihinde Amsterdam’da düzenlenecek olan karşılıklı etkileşim konferansı sırasında ilan edilecekler.

Gemius’un yönetim kabinesi hâlihazırda zaten iki tane IAB Avrupa ödülüne sahip durumda. Geçtiğimiz yıl, Şirkete günlük web sayfası görüntüleme verilerini (Gecelik) üreten metodolojisi için zaten bir ödül verilmişti. Şirket, iki yıl önce ise, yayıncıların tüm cihazlar üzerinden kendilerine olan toplam erişimi tespit etmelerine yarayan ve bu konuda getirmiş olduğu çözüm ile En İyi Araştırma Ödülünü (Davranışsal Panel Sentezi, BPS) almaya hak kazanmıştı. 

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et