2015-11-09 09:43

GEMIUS: INTERNET KULLANICILARI

GEMIUS: INTERNET KULLANICILARI

Instagram’ın popülaritesi hızla artıyor Danimarka ve Ukrayna’daki Twitter kullanıcılarının sayısı yüzde 50 oranında arttı. Gemius yaptığı en yeni araştırmaya göre, Facebook yalnızca Rusya, Ukrayna ve Beyaz Rusya’da popüler değil. Bununla birlikte, analizi yapılan her ülkede Instagram hızla arayı kapatıyor. Araştırmanın sonuçları hakkında daha hızlı bilgi sahibi olmak için makalemize göz atın.

Facebook, Instagram ve Twitter, pazarlamacılar için potansiyel müşterilere ulaşmak için oldukça değerli iletişim kanalları. Gemius, 18-69 yaşa arası Internet kullanıcıları arasında sosyal ağ sitelerinin ne kadar popüler olduğunu anlamak için bir araştırma yaptı. Araştırma kapsamında şu ülkeler dikkate alındı: Türkiye, Rusya, Ukrayna, Danimarka, Romanya, Macaristan ve Beyaz Rusya. Araştırma için 2013-2014 yıllarındaki verilerin ortalamaları baz alındı.

Araştırmanın bulguları şu şekilde:

Araştırmanın yürütüldüğü ülkelerde Twitter, yaklaşık 10 önce kuruluşundan bu yana (21 Mart 2006) en yüksek popülariteye Türkiye’de ulaştı. Site, ortalama olarak her ay her üç Internet kullanıcısından biri tarafından ziyaret edildi. Bununla birlikte 2014’te (yüzde 32), 2013’e oranla küçük bir düşüş söz konusu. Aynı zamanda, aylık ortalama verileri Twitter’ın popülaritesinin Danimarka’da yüzde 40 arttığını ortaya koyuyor. (2013’te yüzde 8 iken 2014’te 11). Öte yandan, Ukrayna’da yüzde 56’lık artış kaydedildi. (2013’te yüzde 9 iken 2014’te yüzde 13).

  • 2015’e gelindiğinde ise Facebook; Rusya, Ukrayna ve Beyaz Rusya’da en az tercih edilen sosyal ağ sitesi oldu. Rus sosyal ağ sitesi olan VKontakte bu ülkelerde liderliğini sürdürüyor (2013 ile aynı sonuçlar). Analiz yapılan dönemde Facebook, her üç internet kullanıcısından biri tarafından ziyaret edildi. Rusya (2014’te yüzde 31, 2013’te yüzde 30), Ukrayna (2014’te yüzde 33, 2013’te yüzde 30) ve Beyaz Rusya’da ise her 10 internet kullanıcısından ikisi (2014’te yüzde 18, 2013’te yüzde 21).
  • Instagram araştırmada ele alınan her ülkede yükselişteydi.  Bununla birlikte, ilgili pazarların aylık ortalama artış verileri değişiklik gösteriyor. 2014’te bir önceki dönemle karşılaştırıldığında Instagram’da iki kattan fazla ziyaretçi artışı görüldü. Rusya (2014’te yüzde 13, 2013’te yüzde 6), Ukrayna (2014’te yüzde 7, 2013’te yüzde 4) ve Polonya (2014’te yüzde 9, 2013’te yüzde 5). Diğer ülkelerde farklılık ise daha aşağılarda kaldı.

Bölgesel pazarlama karması

Gemius İş Danışmanı Krzysztof Majkowski’ye göre, araştırmanın sonuçları yerel ve bölgesel olarak değişiklikler gösteriyor. Bu ise sosyal medya pazarlama karmasının esnek olması gerektiğini ortaya koyuyor. Majkowski şunu ekliyor: “Bir Twitter kampanyası İngiltere’de hayli etkili olabilirken aynı kampanya, Danimarka veya Polonya’da amacına ulaşamayabilir. Twitter, hiç kuşkusuz, birkaç yıl önceye oranla daha güveniliri bir iletişim kanalı haline dönüştü.”

Krzysztof Majkowski, daraltılmış ve dolayısıyla daha özel hedef gruplara yukarıda bahsedilen kanallar aracılığıyla ana akım kanallara göre daha kolay ulaşılabileceğinden emin. Majkowski konuyu şöyle özetliyor: “Belki Instagram için yapılacak iletişim ve ilişki geliştirme yatırımlar daha etkili bir çözüm olabilir.”

Çalışma hakkında

Araştırmadaki veriler,Gemius’ın Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da 30’dan fazla ülkede yürüttüğü uluslararası bir çalışmadan elde edildi (gemiusAudience). Araştırmanın amacı, İnternet kullanıcılarının sayısı ve demografik profilini ve İnternet’i nasıl kullandıkları, yani ziyaret edilen siteler, görsel ve işitsel içerik ile erişilen uygulamalar da dâhil olmak üzere, ortaya çıkarmaktı.Araştırma, ICC/ESOMAR Uluslararası Kuralları’na göre yapıldı. Çalışma, Polonya’da ise Megapanel PBI/Gemius adı altında gerçekleştirildi.

Gemius

Gemius, müşterilerine işleriyle ilgili karar vermede internetle üretilen bilgilerin nasıl kullanılacağı konusunda öneriler sunan Leh bir danışmanlık şirketidir. Gemius 15 yıldan fazla süredir online kitle hakkında bilgi sunmaktadır. Gemius, İnternet trafiğini e-tüketicilerin bilgisayar, tabler ve akıllı telefonlar gibi kaynaklardan eriştiği İnternet sitesi, uygulama ve görsel-işitsel malzemelerden elde ettiği verilerle takip etmektedir. Gemius’ın Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu (EMEA) ülkelerinde varlığı ve 16 ülkede ise ofis bulunmaktadır. Gemius’ın müşterileri reklamveren, yayıncı, medya satın alma şirketleri, reklam ajansı ve e-ticaret şirketlerinden oluşmaktadır. Gemius araştırmalarını ICC/ESOMAR Uluslararası Kuralları’na uygun şekilde yürütmektedir. Daha fazla bilgi için www.gemius.com adresini ziyaret edebilirsiniz

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

analiz & grafik

Sektör

Medya, Reklamcılık

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et