2022-04-22 09:02

Elektrikli scooter'lar milyonların ayağını yerden kesti

Elektrikli scooter'lar milyonların ayağını yerden kesti

Elektrikli scooter'lar gündelik yaşamda önemli bir yer tutmaya başladı. Kolay kullanımı ve düşük maliyeti ile kullanıcılara önemli avantajlar sunan e-Scooter’lar, yurtdışından sonra Türkiye’de de beklentilerin üzerinde bir ilgiyle karşılaştı. Martı, BinBin ve Link de bu alanda öne çıkan markalar oldu.

Gemius, bahar aylarının gelmesiyle birlikte ilginin daha da artması beklenen elektrikli scooter uygulamalarını mercek altına aldı, çarpıcı sonuçlara ulaştı. Telefon üzerinden kolayca kiralanabilen e-Scooter'lara olan bu büyük talep, uygulamalara olan ziyaretçi sayısının yoğunluğundan da görülebiliyor.



ELEKTRİKLİ SCOOTER'A İLGİ BÜYÜK

Gemius Audience'ın 14 Mart - 14 Nisan 2022 tarih aralığını baz alan verilerine bakıldığında Martı, BinBin ve Link'in toplamda 4.4 milyon ziyaretçi sayısına ulaştığı dikkat çekiyor.  

e-Scooter kullanımıyla ilgili öne çıkan bir başka nokta ise yaş dağılımında göze çarpıyor. Ağırlıklı olarak 18-44 yaş aralığında bulunan kullanıcıların ziyaret ettiği e-Scooter uygulamalarına en çok ilgi ise 25-34 yaş aralığında bulunuyor.



KADINLAR DA ERKEKLER DE E-SCOOTER'LARI SEVDİ

Cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda ise arada kayda değer bir fark bulunmuyor. Gemius Audience'ın verilerine göre erkeklerin oranı yüzde 50.1, kadınların ise yüzde 49.9.

e-Scooter uygulamalarının önde gelen isimlerinden biri olan Martı'yı ağırlıklı olarak 25-34 yaş aralığındaki kullanıcılar tercih ederken, cinsiyet dağılımı dikkate alındığında da önemli bir fark bulunmuyor. Kadın kullanıcıların oranı 50.4 seviyesinde.

Bir başka popüler e-Scooter uygulaması olan BinBin'e 25-34 yaş aralığındaki kullanıcılar büyük ilgi gösterirken, cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda da erkek kullanıcıların oranı yüzde 51 seviyesinde. Cinsiyet dağılımında büyük bir fark göze çarpmıyor.

KREATİFLERE GÖRE ÖNE ÇIKAN E-SCOOTER UYGULAMALARI

Elektrikli Scooter kullanımını teşvik etmek ve daha çok sayıda vatandaşa ulaşmak isteyen markalar, reklam gösterimlerine de ağırlık vermeye başladı.



YouTube, Facebook ve Instagram'da daha çok e-Scooter reklamı görmeye başlarken, Gemius Adreal de kreatiflere göre e-Scooter uygulamalarının öne çıkan isimlerini belirledi.

BinBin; YouTube uygulaması özelinde öne çıkan isim olurken, Link ve Martı da Instagram üzerinden reklam gösterimlerine ağırlık verdi ve kreatifleriyle dikkat çekti. e-Scooter platformlarının aynı zamanda önemli iş birliklerine de gittiği görüldü.



Bu kapsamda Martı'nın Migros ile iş birliği çerçevesinde "Martı Kodları Migros’ta” kreatifi dikkatlerden kaçmadı.

Gemius’un verileri de gösteriyor ki e-Scooter’lara olan ilgi artmaya devam edecek. Bu yeni moda binek araçlar hayatımıza pratik bir çözüm olarak girse de, riski de beraberinde getiriyor. Kullanırken çok dikkatli olunmalı, kurallara harfiyen uyulmalı.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et