2022-09-21 11:55

Ağustos ayının GRP şampiyonu markaları

Ağustos ayının GRP şampiyonu markaları

GRP ölçümü denildiğinde Türkiye’de akla gelen ilk isim olan Gemius, her ay olduğu gibi Ağustos ayının GRP şampiyonlarını belirledi. Yemeksepeti’nin fazlasıyla öne çıktığı ağustos ayında özellikle gençler arasında oldukça geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan Snapchat’in video kreatifiyle rakiplerini ardında bırakması oldukça dikkat çekici.   

Eylül ayının gelmesiyle birlikte yaz rehavetini yavaş yavaş gerilerde bırakıyoruz. Geçtiğimiz günlerde paylaştığımız yarıyıl bültenimizle birlikte 2022’nin ilk yarısına dair önemli verileri sizlerle buluştururken, güncel verilerimizi de paylaşmaya kaldığımız yerden devam ediyoruz ve ağustos ayının GRP şampiyonlarıyla sizi baş başa bırakıyoruz.

YEMEKSEPETİ TAHTINI KİMSEYE KAPTIRMADI



Geçtiğimiz aylarda tüm mecralardaki arayüzünü değiştirerek yeni yüzüyle kullanıcıların karşısına çıkan Yemeksepeti, Temmuz ayında olduğu gibi Ağustos’ta da liderliği kimseye kaptırmadı ve 2655 GRP’ye ulaşarak rakiplerini açık ara ardında bırakmasını bildi.

FACEBOOK’TAN DİKKAT ÇEKEN YÜKSELİŞ

Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in verilerine göre Facebook, listenin sürpriz isimlerinden biri oldu. 1906 GRP’ye ulaşarak büyük bir sıçrama yapan sosyal medya devinin ardından ise 1839 GRP ile Kwai geldi. Haziran ayında ülkemizde aktif olarak hizmet vermeye başlayan ve Netflix ile çetin bir rekabete giren Disney Plus, Temmuz ayına yakın bir performans sergileyerek 1747 GRP’yi görürken, Türkiye’nin önde gelen alışveriş platformlarından Trendyol.com da 1446 GRP ile listede kendine yer buldu.

YouTube özelinde GRP’de yüksek performans gösterenlere baktığımızda ise ilk dikkat çeken marka Facebook oldu. Temmuz’da 981 GRP’ye ulaşarak ilk sırada yer alan sosyal medya devi, ağustosta da liderliğini kaptırmadı ve 1896 GRP’yi görerek iki katı aşkın artış yakaladı. Facebook’u 1470 GRP ile Kwai, 1068 GRP ile Yemeksepeti.com, 733 GRP ile Disney Plus ve 602 GRP ile Trendyol.com izledi.

Temmuz ayında 882 GRP’ye ulaşarak ilk 5’te yer alan Instagram ağustosta listeye giremezken, Kwai’nin Instagram’ın yerini aldığı görüldü. 

DISNEY PLUS BİRİNCİLİĞİNİ KORUDU, DOPİNG HAFIZA İLK 5’E GİRDİ

Instagram çatısı altında GRP şampiyonlarına yakından bakıldığında Disney Plus’ın yine ilk sırada olduğu göze çarpıyor. 545 GRP’ye ulaşan Disney Plus’ı 454 GRP ile Spotify takip ederken, Getir uygulaması da 385 GRP ile ilk 5’te yer aldı.



Listenin sürpriz ismi ise dijital öğrenme platformu Doping Hafıza oldu ve 381 GRP ile ağustosta listemizde kendine yer buldu. Trendyol Yemek platformu ise 277 GRP ile Doping Hafıza’nın peşinden geldi.

Facebook platformu altında Disney Plus 342 GRP ile tahtını korurken, Kwai 324 GRP ile Disney Plus’a oldukça yakın bir performans gösterdi. Kwai’yi 206 GRP ile Trendyol Yemek, 202 GRP ile Trendyol.com ve 186 GRP ile Getir takip etti.

AĞUSTOSUN VİDEO KREATİF ŞAMPİYONU: SNAPCHAT

Markalar, yarattıkları video kreatifleriyle geniş kitlelere ulaşmaya çalıştı. Video kreatifleriyle öne çıkmayı başaran Snapchat, ağustosun bir başka sürpriz ismi oldu. Popüler sosyal medya platformu, YouTube üzerinden 103.5 GRP’ye ulaşarak birinciliği kimseye kaptırmadı.

Elektrikli scooter’larıyla Türkiye’de yaygın bir kullanım alanına sahip olan Martı, Instagram üzerinde 38 GRP ile öne çıkarken, Facebook’ta ise 17 GRP ile Getir dikkat çeken bir başka marka oldu.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et