2019-09-25 08:19

2019’un ilk yarısının trafik ve dijital reklam şampiyonları

2019 ilk yarıyıl dijital medya reklamveren performansları ve ölçüm verileri ışığında yılın ilk bölümünün trafik ve dijital reklam şampiyonlarını sizlerle paylaşıyoruz.

2019 yılının ilk yarısını genel olarak değerlendirecek olursak 23 Haziran’a kadar medyasından ekonomisine seçimle yatıp seçimle kalktığımız bir ilk altı ay yaşadığımızı söylemek mümkün. Yılın devamı için hem sektörün paydaşlarına yapacakları dijital reklam yatırımlarına ışık tutması hem de okuyucuya haber ve diğer içerikleri hangi mecralardan tükettiğine dair bilgi vermesi açısından IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması verileri ile yılın ilk yarısının trafik ve dijital reklamda en iyilerini bir araya getirdik. Bu çalışmada internet kullanıcılarının sektörel bazda en çok hangi markaların internet sitelerine rağbet ettiğini hem de dijital medya reklamveren performanslarını bir arada bulacaksınız. IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması ve Gemius Adreal verilerine dayanarak 2019 ilk yarının trafik ve dijital reklam şampiyonlarına ilk 10 ile başlıyoruz.

Kategori bağımsız tüm platformlarda en çok ziyaret edilen ilk 10 site (Gerçek kullanıcı)

sabah.com.tr 25.872.875
haberturk 24.846.395
sozcu.com.tr 20.374.212
eksisozluk.com 16.092.943
haber7.com 15.311.599
sahibinden.com 13.872.074
kizlarsoruyor 12.587.259
takvim.com.tr 11.482.699
ntv.com.tr 10.793.729
donanimhaber 10.252.642
  

PC’de kategori bağımsız tüm platformlarda en çok ziyaret edilen ilk 10 site (Gerçek kullanıcı)

google.com 25.610.020
youtube.com 21.766.858
facebook 14.961.020
turkiye.gov.tr 8.012.314
outlook.com 7.053.519
instagram.com 6.403.720
sahibinden.com 6.385.196
whatsapp.com 6.040.416
sabah.com.tr 6.007.890
twitter.com 5.892.531
  
  
İlk 10 dijital reklamveren - Video
1- Foreign ads
2- Google Inc.
3- Netflix Corp
4- Small Business
5- Unilever Türkiye6- Unilever Türkiye
7- Samsung Elektronics Türkiye
8- Cumhuriyet Halk Partisi
9- Loreal Türkiye
10- Nestle Türkiye
  

 

İlk 10 dijital reklamveren - Display
1- DSM Grup
2- Foreign Ads
3- Small Business
4- Çiçek Sepeti
5- Sahibinden6- DSM GrupBasın İlan Kurumu
7- Burgan Bank
8- Generali Sigorta
9-  Ford Otomotiv
10- Mynet
  

 

SEKİZ KATEGORİDE YILIN İLK YARISININ ENLERİ 2019 ilk yarıyıl dijital medya reklamveren performansları ve ölçüm verileri ışığında internet kullanıcılarının sektörel bazda en çok hangi markaların internet sitelerine rağbet ettiğini IAB İnternet Ölçümleme Araştırması verileri ile paylaşıyoruz.

 

bankacılık

BANKACILIK Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden bazılarını bünyesinde bulunduran bankacılık sektörüyle incelememize başlıyoruz. İlk beş ay performansıyla en fazla izlenmeye ulaşan marka Kuveyt merkezli Burgan Bank oldu. İlk iki sırayı paylaşan Halk Bankası ve Burgan Bank’ın gerçek kullanıcı sıralamasında ilk beşe giremediğini görüyoruz. Ziraat, Garanti ve İş Bankası gibi bilinirliği ve müşterisi bankaların ilk beşte olması ise beklenilen bir durum.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- garanti.com.tr
2- ziraatbank.com.tr
3- isbank.com.tr
4- yapıkredi.com.tr
5- akbank.com
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Burgan Bank
2- Türkiye Halk Bankası
3- Akbank
4- Türkiye Garanti Bankası
5- Türkiye İş Bankası
  

 

siyaset

SİYASET 2019 ilk yarıyılda siyasetin tansiyonu hiç düşmedi. Mart ayındaki yerel seçimler ve sonrasında İstanbul seçimlerinin tekrar edilmesi sebebiyle siyasi partiler dijitalde ciddi bir reklam yatırımı yaptılar. En büyük reklam yatırımını yapan parti Adalet ve Kalkınma Partisi olurken en fazla ziyaretçiye Cumhuriyet Halk Partisi’nin internet sitesi ulaştı.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 4
1- chp.org.tr
2- akparti.org.tr
3- iyiparti.org.tr
4- mhp.org.tr
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Adalet ve Kalkınma Partisi
2-  Cumhuriyet Halk Partisi
3- Milliyetçi Hareket Partisi
4- Saadet Partisi
5- Halkların Demokrasi Partisi
  

 

otomotiv

OTOMOTİV Seneye durgun bir başlangıç yapan otomotiv sektöründe reklamveren ve internet sitesi performansları paralellik gösteriyor. Ford her iki metrikte de zirveye yerleşti.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- ford.com.tr
2- toyota.com.tr
3- hyundai.com.tr
4- vw.com.tr
5- opel.com.tr
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Ford
2- Nissan
3- Hyundai Assan
4- Opel
5- Tofaş
  

 

oyun

OYUN Online oyun sitelerinin ziyaretçi sıralamasını domine ettiği açık. Gelişen Türk oyun yapımı sektörünün de reklamveren sıralamasında yer bulması gurur verici.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- oyunskor.com
2- zulaoyun.com
3- oyunkolu.com
4- leagueoflegends.com
5- flormar.com.tr
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Wargaming Company
2- Scorewarrior Limited
3- Lokum Oyun
4- Epic Games
5- Riot Games
  

 

Türk insanının akıllı telefonlara ilgisi yüksek. Bu kategoride Huawei, Apple ve Samsung öne çıkarken, Vestel’in de internet kullanıcılarının dikkatini çektiği bir gerçek.

  

kozmetik

KOZMETİK Kozmetik sektörü e-ticarete yatırım yapan büyük markaları barındırıyor. Rakip rekabet verisi sunan Adreal’in ilk sırasında kozmetiğin global devi L’Oreal en büyük gösterim yatırımını yaparak yer alıyor. Trafik datasını incelediğimizde ise watsons.com.tr ve avon.com.tr’nin ilk sıra için bir çekişme yaşadıklarını, yarışın galibinin 2019 ilk yarıyıl için Watsons’a ait internet sitesi olduğunu görebiliyoruz.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- watsons.com.tr
2- avon.com.tr
3- gratis.com.tr
4- yvesrocher.com.tr
5- flormar.com.tr
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Loreal Türkiye
2- Kosan Kozmetik
3- Estee Lauder
4- Avon Kozmetik
5- Bobbi Brown Türkiye
  

 

giyim

GİYİM Bu kategoride Boyner, LC Waikiki ve Koton gibi uygun fiyatlarıyla tüketicileri cezbeden markaların yüksek ziyaretçi rakamlarına ulaştıkları görülüyor. İlgili kategorinin trafik lideri ise Boyner.com.tr. İşin reklam yatırımına baktığımızda ise lüks tüketim ürünleriyle gelir düzeyi daha yüksek bir segmenti hedefleyen Beymen’in liderliği göze çarpıyor.

  
Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- boyner.com.tr
2- boyner.com.tr
3- koton.com
4- hm.com
5- defacto.com.tr
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Beymen
2- LC Waikiki
3- Adidas
4- Addax Tekstil
5- Defacto
  

 

supermarket

SÜPERMARKET İş hayatının yoğunlaşması, insanların zamanlarını daha verimli kullanma isteği ve yazın sosyal hayatın artması gibi nedenler tüketicileri süpermarketlerin online mağazalarına yönlendiriyor. Perakendenin süpermarket kanadında yaşanan büyük rekabetin online’a taşındığını daha önce de bu sayfalarda konuştuk. Bu kategorinin 2019 ilk yarısına baktığımızda karşımıza binlerce mağazasıyla dev bir zincir haline dönen a101.com.tr çıkıyor.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- a101.com.tr
2- migros.com.tr
3- sanalmarket.com.tr
4- carrefoursa.com
5- bim.com.tr
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- A101
2- Migros
3- CarrefourSA
4- BİM
5- Şok Marketler
  

 

mobile

CEP TELEFONUTürk insanının akıllı telefonlara ilgisi yüksek. Bu kategoride Huawei, Apple ve Samsung’un piyasayı domine ettiği görülürken yerli telefon markası Vestel’in de internet kullanıcılarının dikkatini çektiği bir gerçek.

Gerçek kullanıcı trafiğine göre ilk 5
1- Apple.com
2- Samsung.com
3- Vestel.com.tr
4- Huawei.com
5- Lg.com
  
İlk 5 dijital reklamveren
1- Samsung Electronics
2- Huawei Technologies
3- Apple
4- General Mobile
5- Vestel
  

 

KAYNAK: IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması 2019 ilk yarıyıl aylık ortalama gerçek kullanıcı verileri

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Sektör

Reklamcılık

Ülke

Türkiye

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et