2022-06-13 14:32

Bir Gemius Klasiği: Mayıs Ayı Dijital GRP Şampiyonları

Bir Gemius Klasiği: Mayıs Ayı Dijital GRP Şampiyonları

Dijital GRP ölçümü dendiğinde Türkiye’de akla gelen ilk isim olan ve sunduğu verilerle sektörler hakkında çarpıcı bilgiler ortaya koyan Gemius, her ay olduğu gibi Mayıs ayının Dijital GRP Şampiyonları’nı da belirledi.

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte pek çok kişi tatil planlarını yavaş yavaş hayata geçirmeye başladı. Pandemi sonrasında ilk kez maskesiz ve engelsiz bir tatil dönemine girerken, Gemius tatil sezonu öncesi Mayıs ayında şirketlerin nabzını tuttu, bir Gemius klasiği olan Dijital GRP Şampiyonları’nı ortaya çıkardı.



Uzun yıllar sonra tasarımında radikal bir değişikliğe giden ve bu değişimiyle ses getiren Yemeksepeti, Mayıs ayının şampiyon ismi oldu. Dijital pazarlama profesyonellerinin ortak tercihi Gemius Adreal'in verilerine göre 2335 GRP ile başı çeken Yemeksepeti.com’un hemen ardında ise listelerde üst sıralarda görmeye alışageldiğimiz Trendyol yer aldı ve 2182 GRP’ye ulaştı. Trendyol.com’dan sonra Sahibinden.com 1303 GRP, son olarak Getir İş çözümüyle öne çıkan Getir 1207 GRP ve son zamanlarda reklamlarını daha sık görmeye başladığımız Arabam.com 1158 GRP ile mayıs ayının Dijital GRP Şampiyonu Markaları listesinde yer almayı başardı.



Şimdi bu tabloyu biraz daha detaylandıralım ve sosyal medya kanallarına göre GRP şampiyonlarına göz atalım. Gemius Adreal’ın Mayıs ayı verilerine göre YouTube üzerinden yayılmayı tercih eden markalar arasında Trendyol.com, 1292 GRP ile başı çekerken, Yemeksepeti.com bu kez Trendyol’un ardında yer aldı ve 969 GRP’ye ulaştı. YouTube’un rakibi olmasına karşın Facebook da 817 GRP ile listede dikkatleri üzerinde toplarken, Getir 519 GRP, Çiçeksepeti ise 547 GRP ile öne çıktı.



Instagram’ın Dijital GRP Şampiyonu Markaları listesinde ipi göğüsleyen isim 510 GRP ile Spotify oldu. Influencer’larla da yoğun bir çalışma içerisinde olan şirket, reklam çalışmalarında Instagram’a öncelik veriyor. Spotify’ın peşinden gelen Trendyol.com 374 GRP’ye ulaşırken, Getir 357 GRP, Unilever 334 GRP, Getir Yemek de 248 GRP’ye ulaştı.



Markaların reklamlarını yaymakta kullandığı sosyal medya mecralarından biri olan Facebook’ta da Trendyol.com ipi göğüsleyen isim oldu ve 241 GRP’ye ulaştı. Getir, 235 GRP ile Trendyol’a hayli yakın bir performans gösterirken, Kwai 146 GRP, Yemeksepeti.com 99 GRP, Hepsiburada ise 98 GRP ile öne çıkan markalar oldu.

TRENDYOL’UN GİRMEDİĞİ LİSTE YOK

Trendyol’un reklam çalışmalarına yoğun bir şekilde devam ettiği görülürken, daha önceki aylarda olduğu gibi her üç sosyal medya platformunda da GRP ölçümleriyle üst sıralarda yer alması dikkat çekici bir nokta.

VİDEO KREATİFLERE GÖRE GRP BAZINDA MAYIS AYINA DAMGA VURAN MARKALAR

Gemius, Mayıs ayında video kreatiflere göre GRP bazında rakiplerini geride bırakan markaları da belirledi.



Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in verilerine göre Nisan ayında video kreatifler söz konusu olduğunda ilk sırada 136 GRP ile Trendyol.com yer aldı.



Instagram’ın Mayıs şampiyonu Pepsi Cola oldu. 37 GRP’ye ulaşan şirket, ay boyunca geniş kitlelere erişebildi.



YouTube’a geldiğimizde yine Trendyol.com öne çıkan isim oldu. 136 GRP ile Trendyol.com, rakiplerini ardında bıraktı.

Facebook’ta ipi göğüsleyen marka KFC oldu. 16 GRP’ye ulaşan KFC, Mayıs ayı boyunca yeni menülerini ve kampanyalarını öne çıkardı.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et