Ev Aletleri | Küçük & Büyük Sektörel Medya Analizi
Çamaşır makinesinden klimaya, buzdolabından kurutucuya, bulaşık makinesinden televizyona kadar teknolojinin gelişimiyle birlikte her alanda görülen değişim, ev aletleri sektöründe de kendisini gösterdi. Biz de Gemius Türkiye olarak büyük&küçük ev aletleri sektörünün toplam gösterim trendini inceledik.
Gösterimde Zirve Mayıs Ayında Görüldü
Ev aletleri sektörünün dijital medya tarafında toplam gösterim trendne baktığımızda Mayıs ayında zirvenin yakalandığı görüldü. En zayıf gösterim ise Ocak ayında gerçekleşti.
Only-Dijital olarak gösterimleri mercek altına aldığımızda Büyük Ev Aletleri’nde Ocak ayında en düşük seviyenin görüldüğü, Haziran ayında ise zirveye ulaşıldığı söylenebilir.
Küçük Ev Aletleri özelinde ise yaz aylarında gösterimlerin genel olarak kış aylarına göre yüksek seyrettiği, Mayıs ayında ise büyük bir sıçramanın yaşandığı dikkat çekiyor.
Ev Aletleri Sektörünün Kaliteli Gösterim Analizi
Ev Aletleri sektörünün gösterimlerini analiz ederken bu kez Kaliteli Gösterim’i de sizlerle paylaşmak istiyoruz.
Only-Dijital olarak gösterimleri incelediğimizde Büyük Ev Aletleri’nde yaklaşık 546 milyon gösterim gerçekleşirken, bunun yaklaşık 75 milyonunun kaliteli gösterimden oluştuğu söylenebilir.
Küçük Ev Aletleri’nde ise toplam gösterim 963 milyon, kaliteli gösterim ise 94 milyon seviyelerinde gerçekleşti.
Kaliteli Gösterim (eQ) nedir?
Toplam reklam gösterim içerisindeki kaliteli gösterimleri temsil eder. Gemius metodolojisi kaliteli gösterimi hesaplarken baz aldığı temel kriterler ise reklam tipi, yüksek görünürlük oranı, görünürlük süresi ve reklamın yayınlandığı alanda eş zamanlı başka reklam olup olmadığıdır.
Ev Aletleri Sektörü Alt Kategori SOV Dağılımı
Büyük Ev Aletleri Sektörü’nün alt kategori iletişimlerindeki dağılıma (SOV) baktığımızda klimaların büyük bir farkla önde olduğu görülüyor. Küçük Ev Aletleri’nde ise elektrikli süpürgeler ilk sırada.
Ev Aletleri Sektörü’nün İlk 5’i (SOV) | Only-Dijital
Büyük Ev Aletleri sektörünün dev markalarının iletişimlerindeki dağılıma (SOV) göz attığımızda LG ilk sırada. LG’yi Samsung, Vestel, Toshiba ve Arçelik takip etti.
Küçük Ev Aletleri’nde ise Philips açık ara önde.
Kaliteli Gösterim olarak bu iletişimleri mercek altına alırsak Büyük Ev Aletleri’nde LG’nin yine ilk sıraya yerleştiği görülüyor, Küçük Ev Aletleri’nde ise Philips ipi göğüsleyen marka oldu.
Büyük Ev Aletleri Sektörü Brand Owner Top 10 (Only-Dijital)
Büyük Ev Aletleri sektöründe faaliyet gösteren ve erişimlerde ilk 10’da yer alan markaları sadece Dijital Medya olarak sıraladığımızda LG’nin ilk sırada olduğunu görüyoruz.
GRP olarak sıralama yaptığımızda da karşımıza yine LG çıkıyor ve 220 GRP ile ilk sırada.
Küçük Ev Aletleri Sektörü Brand Owner Top 10 (Only-Dijital)
Küçük Ev Aletleri sektöründe faaliyet gösteren ve erişimlerde ilk 10’da yer alan markaları sadece Dijital Medya olarak sıraladığımızda Philips’in ilk sırada olduğunu görüyoruz.
GRP olarak sıralama yaptığımızda yine Philips karşımıza çıkıyor ve 754 GRP ile ilk sırada.
Küçük Ev Aletleri Kreatifleri