2024-06-03 11:43

E-Ticaretin Medya Stratejisi

E-Ticaretin Medya Stratejisi

Mayıs ayıyla birlikte 2024’ün ilk yarısını da geride bıraktık. Bu süreçte pek çok önemli veriyi bir araya getirerek sizlerle buluşturduk. Bu hafta ise e-ticaret verileriyle dolu raporumuzu sizlerle paylaşıyoruz.  

Yılın en veri odaklı zirvesi Usersdot E-Commerce Summit 2024’ün konuşmacılarından biri de Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten’di. Kesten, e-ticaretin medya stratejisini dikkat çeken rakamlarla masaya yatırdı.

Gemius’un Ocak-Nisan 2024 tarih aralığını baz alan verilerine göre Trade kategorisi söz konusu olduğunda ortalama ziyaretçi sayısı 56.5 milyonu buldu. Gerçek kullanıcı dağılımına göz attığımızda Marketplaces & Delivery %95’lik payla öne çıktı. Elektronik marketler ve Süpermarketler ise yüzde 39’luk oranla ortak paydada buluştular. Giyim, Kozmetik ve Comparison Shopping’in de içinde bulunduğı Diğer kategoriler de yüzde 78 ile kayda değer bir pay elde edebildi.


 

Trendyol Yine 1 Numara

En fazla ziyaretçisi olan e-ticaret platformlarını mercek altına aldığımızda Trendyol’un açık ara önde olduğu dikkatlerden kaçmadı. Ocak-Nisan döneminde 46.3 milyon ziyaretçiye ulaşan Trendyol’un listebaşı olması aslında sürpriz olmadı, çünkü e-ticaret devi uzun yıllardır birinciliği kimseye kaptırmıyor.

Trendyol’un önceki yıllardan farklı olarak branding ve performans kampanyaları sonucunda erişimde ilk sırada yer almadığı da dikkatlerden kaçmadı. Buna rağmen Trendyol’un ziyaretçi olarak ilk sırada yer alması bize şunu gösteriyor: Trendyol’un müşteri sadakati diğer markalara göre daha iyi durumda ve bu da Trendyol’un ilk sırada ve açık ara önde olmasını sağlamış gibi görünüyor.

34.4 milyon ziyaretçiyi yakalayan Hepsiburada da Trendyol ile benzer bir çizgide ve yıllardır ikinciliğini korumayı sürdürüyor.

Listede dikkat çeken bir başka nokta ise ÇiçekSepeti’ndeki gerileme. 12.7 milyon ziyaretçiye erişen ÇiçekSepeti, SEO hariç 2023 yılının erişim şampiyonuydu, ancak bunu 2024’te koruyamadı. Bunda şirketin performans ve branding kampanyalarının 2023’teki kadar güçlü olmamasının etkili olduğu görülüyor.

Dijitalin verilerine odaklandığımızda e-ticaretin alt kategorilerinde en fazla medya erişimine Marketplace’in ulaştığı görülüyor. Super&Hypermarkets de ikinci sırada.

Raporumuza yarın da devam edeceğiz. Paylaşacağımız veriler ise şöyle: Trade Kategorisi Only-Digital Benchmark, Medya Stratejisi Platform Dağılım Analizi ve Incremental Reach & Best Cases.

Gemius Adreal’in Ocak-Nisan 2024 tarih aralığını baz alan verilerine göre, sadece dijital olarak baktığımızda ortalama frekansın 277 olarak gerçekleştiği görülürken,  ortalama olarak e-ticaret kategorisinin dijital platform reklamlarıyla eriştiği kişi sayısının 60.8 milyona ulaştığı kaydedildi. Toplam gösterim sayısı 65.3 milyar olurken, yaratılan GRP ise 107K oldu.

Bu veriler bize e-ticaretin reklam gösterimleri için dijital kanalları daha fazla tercih ettiğini gösteriyor.

E-ticaretin iki büyük ismi olan Trendyol ve Hepsiburada özelinde baktığımızda Trendyol ile işbirliğine giden markalar arasında Bepanthol, Yumoş, Head&Shoulders, Ariel, Elidor, Philips, Clear, Fairy, Pantene ve Maybelline’in öne çıktığı görüldü.

Hepsiburada söz konusu olduğunda ise Philips, Omo, Honor, Pwewoll, Signal, Unilever, Solo, Xiaomi ve Samsung ilk 10’da kendine yer buldu.

Hepsiburada’nın ilk yıllarında daha çok elektronik mağaza olarak öne çıkarken, işbirliklerine baktığımızda yıllar içinde marka stratejisinde değişikliğe gittiği ve teknolojiyi önplanda tutmakla birlikte kişisel bakım dahil farklı kategorilere de yoğunlaştığı dikkat çekiyor.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et