2024-02-28 12:49

E-Kozmetik Dikeyinde Büyüme Devam Ediyor

E-Kozmetik Dikeyinde Büyüme Devam Ediyor

Gemius Türkiye olarak kozmetik sitelerini mercek altına alırken sitelerin ziyaretçi verilerinden yürüttükleri iletişim çalışmalarına kadar bir dizi önemli veriyi derledik.

E-Kozmetik Dikeyinin Ziyaretçi Karnesi

Gemius Audience’ın Kasım 2023-Ocak 2024 tarihlerini kapsayan verilerine göre (web+app) kozmetik sitelerinin ziyaretçi verilerine bakıldığında sitelerin toplamda 15.5 milyon gerçek kullanıcıya ulaştıkları görülüyor. 10 milyon kullanıcıya ulaşarak rakiplerini geride bırakan Gratis ilk sırada yer alırken, Gratis’i Watsons, Sephora ve Rossman takip etti.

Kozmetik sitelerin ziyaretçilerini ne kadar süre web sitelerinde ve uygulamalarında tuttuğuna odaklandığımızda ise kişi başına ortalama geçirilen sürenin 6 dakika 41 saniye olduğu görüldü. Platformlarına çektiği kullanıcı sayısı bakımından son sırada yer alan Rossman, buna karşın 5 dakika 50 saniye ile kullanıcıların en çok vakit geçirdiği site olma başarısını gösterdi. Rossman’i Sephora, Gratis ve Watsons izledi.

Cinsiyet dağılımı söz konusu olduğunda sitelerin kitlesini daha çok kadınlar oluşturdu ve yüzde 71,53 oranla kadınlar açık ara önde yer aldı. Site özelinde baktığımızda kadınların arayı en çok açtıkları site Watsons oldu. Erkek kullanıcısı en fazla olan site ise yüzde 32 ile Gratis olarak gerçekleşti.

Kozmetik sitelerini ziyaret eden kullanıcıların internet kullanım tercihlerini gösteren Affinity Index analizine göre Rossmann’ın kullanıcı kitlesinde “Anne ve Çocuk” içeriklerine ilgi, diğer sitelere göre daha yüksek. İnternet ortalamasının da yüzde 25 üzerinde. Sephora da dikkat çekici bir şekilde internet ortalamasının altında kalıyor.

Erkek kullanıcısı en az olan Watsons’ın Kripto ve Otomotiv sektörlerine ilgisi diğer sitelere göre daha az olduğu görülürken süpermarketler, tüm sitelerin kullanıcılarının en fazla ziyaret ettiği site türleri içerisinde yer aldığı söylenebilir.

Kozmetik Siteleri Kasım Ayında Zirveyi Gördü

Gemius’un verilerine göre sektörün dijital erişimlerini mercek altına aldığımızda sektör ortalamasının Kasım ayında zirve yaptığı görülüyor. Tüm siteleri baz aldığımızda indirim kampanyalarının bolca görüldüğü 6-12 Kasım haftasında 36 milyon gerçek kişiye ulaşıldığı dikkat çekiyor. Gratis, Rossman, Sephora ve Watsons aynı hafta ciddi bir yükseliş yaşıyor.

Bir diğer artış da yeni yılla birlikte yaşandı ve sitelerin ulaştığı kişi sayısı 33 milyona ulaştı.

Kozmetik sitelerinin erişim bazında en zayıf olduğu ay ise Ekim oldu. 16-22 Ekim haftasında sektör genelinde erişilen kişi sayısının 17 milyona düştüğü görüldü.

Ekim-Şubat Döneminde Gösterimler 3 Milyara Dayandı

Kozmetik sektörünün dev sitelerinin iletişimlerindeki dağılıma (SOV) göz attığımızda Ekim-Şubat arası dönemde toplamda 2,9 milyar gösterime ulaşıldığı görüldü. Gemius Adreal’ın verilerine göre bu dönem aralığında sitelerin reklamlarıyla eriştiği gerçek kullanıcı sayısı 54.2 milyon olarak gerçekleşti.

Watson’ın toplam SOV payı yüzde 24 olurken, video içeriklerdeki payı ise yüzde 40 olarak gerçekleşti.

Gratis ise ağırlıklı display olarak ilerlerken, Watsons ve Sephora ise video içerik türünde iletişimlerini yoğunlaştırdı.

Kozmetik Siteleri Instagram’ı Seviyor

Kozmetik sitelerinin iletişimlerini yürüttükleri mecralara göz attığımızda Gratis, Sephora ve Watsons’ın daha çok Instagram üzerinden erişime ulaştığı dikkat çekerken, Rossman ise bu üç siteden farklı olarak YouTube’a öncelik verdi.

Sosyal medya platformları dışında onedio.com, hurriyet.com.tr ve kizlarsoruyor.com platformları da kozmetik sitelerinin iletişim çalışmalarının bir parçası oldu.

E-Kozmetik Dikeyinin Yeni Yıl ve Sevgililer Günü’nde Öne Çıkan Kreatifleri

Kozmetik siteleri özel günlerde iletişim çalışmalarını yoğunlaştırırken bu dönemde birbirinden farklı kreatiflerle dikkatleri üzerinde topladı. Sitelerin “Yeni Yıl” ve “Sevgililer Günü” temalı kampanyalarına odaklandığı görülüyor.

Sevgililer Günü İletişimleri

Gratis “Gratis Kart’la ilk görüşte aşk Gratis’te” mesajını öne çıkarırken, Watsons “Sevgililer Günü’nde Yıldızlı Ürünler”, Gratis “Küçük sürprizler, sonsuz duygular” ve Rossman ise “Sevgililer Günü Rossman’da yaşanır” mesajına vurgu yapmayı tercih etti.

Yeni Yıl İletişimleri

Yeni Yıl iletişimlerine odaklanan kozmetik siteleri indirim kampanyalarıyla öne çıktı. Sephora’nın görüntülü olarak diğer siteler kadar net yıl başı vurgusu olmasa da videoda Ajda Pekkan yeni yıl vurgusunu sözle yapıyor.

Panoya> Yazdır

İçerik Tipi

haber

Daha fazlasını bilmek ister misiniz?

Bizimle iletişime geçin

Bütün haberler, rehberler ve yorumlar bir mailde!

Bülteni kontrol et