Atıştırmalık ve Çikolata Endüstrisi Dijital Reklam Yarıyıl Analizi: İşte şampiyonlar
Gemius’un geçtiğimiz haftalarda yayınladığı 2023’ün İlk Yarıyıl’ını kapsayan dijital karnesinin en ‘lezzetli’ bölümüyle bugün sizleri baş başa bırakıyoruz. Atıştırmalık ve Çikolata Ürünleri Endüstrisi liderlerinin reklam erişimlerini yakından izleyen Gemius, 7’den 70’e herkesin yakından tanıdığı dev markalara ışık tutarak ilk 6 ayın şampiyon isimlerini belirledi.
Atıştırmalık Endüstrisi’nin dijital reklam erişiminde açık ara bir numara olan Ülker; Çizi ve Biskrem markalarıyla öne çıkarken Kinder Pingui, ilk üçte yer almayı başardı. Eti Benim’o, Kinder Süt Dilimi, Eti Form ve Eti Tutku da listenin öne çıkan diğer markaları oldu.
Atıştırmalık sektörü bu 6 aylık dönemde dikkat çeken kreatiflerle tüketicilerin karşısına çıktı. Kinder Pingui’den Çizi’ye, Kekstra’dan Biskrem’e uzun yıllardır hayatımızda olan ve bilinirliği yüksek olan markalar ‘Bi’ Biskrem versem?’ gibi hem klasik sloglanlarıyla hafızamızı tazeledi, hem de Çizi gibi yeni ‘Tarihin En İnce Çıtırı’ mesajıyla yeni ürünlerini kitlesiyle tanıştırdı.
Çikolata Ürünleri Endüstrisi birbirinden güçlü markalara ev sahipliği yapıyor. İlk 6 aylık reklam erişim sıralamalarına baktığımızda ise bir marka var ki dijital reklam erişiminde ipi göğüslemeyi başardı: Ülker!
Dijital reklam erişiminde Ülker’i, Milka ve Nestle Çikolata takip ediyor.
Çikolata Ürünleri sektörünün dev isimleri, hem markalarını öne çıkarmak hem de yeni ürünlerini müşterilerine duyurmak için birbirinden farklı kreatiflerle dikkat çekti. Nestle, ‘damak karamel krokan’ isimli yeni ürününe odaklanırken, Ülker ve nutella yakından tanıdığımız ürünleriyle karşımza çıktı.