2022’nin reklam ve trafik bazında şampiyon sektör ve markaları
2022 yılı pek çok açıdan hem zorlu hem de yeni endüstrilerde önemli gelişmelere şahit olduğumuz bir yıl oluyor. Sektörlerin önde gelen isimleri dijital dünyaya olan yatırımlarını giderek artırırken, özellikle de Disney Plus’ın Türkiye’ye oldukça güçlü bir şekilde girmesiyle medya sektöründe büyük değişimler yaşanıyor.
Gemius olarak 2022 yılının ilk yarısını kapsayan bir dizi önemli veriyi geçtiğimiz hafta sizlerle paylaşmıştık. Bu hafta da bu verilerden yola çıkarak ilk 6 ayı kapsayan endüstri reklam erişimi sıralamasından kategori trafik sıralamasına, perakende, medya, binek araç ve kişisel bakım sektörünün erişim ve trafik rakamlarından, bu sektörlerin şampiyon markalarına kadar dikkat çeken verileri bir araya getirdik.
SEKTÖRLERİN REKLAM ERİŞİMLERİNDE SON DURUM
Gemius, 2022 Yarıyıl Endüstri Reklam Erişimi Sıralaması’nı belirledi. 58 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşan sektörlerin her biri, birbirine oldukça yakın bir performans elde etti. Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in verilerine göre E-ticaret, Medya ve Eğlence sektörleri 58.4 M gerçek kullanıcı ile sıralamada ilk 3’te yer aldı.
SEKTÖRLERİN İLK YARIYILDA TRAFİK PERFORMANSI NASIL?
Endüstri Reklam Erişimi Sıralaması ile birlikte Gemius, Kategori Trafik Sıralaması’nı da paylaştı. Sosyal ağlar 58 milyonu bulan gerçek ziyaretçi sayısıyla ipi göğüslerken, arama motorları 57 milyonla sosyal ağların hemen ardında yer aldı. Haber kategorisi 54 milyon ile ilk 3’te kendine yer bulurken, e-ticaret kategorisi de 54 milyon seviyelerindeydi.
HAVALAR ISINDI, BİNEK ARAÇ SEKTÖRÜNE İLGİ ARTTI
Çip krizi ve yüksek enflasyonun binek araç sektöründe etkisini hissettirdiği ilk yarı yılda reklam erişim trendlerine bakıldığında kış aylarında zayıf bir performans sergilenirken, Mart ayında yakalanan ivme dikkat çekiyor. Mayıs ayında ise reklam erişimi zirve yapıyor.
Binek araç sektörünün gerçek ziyaretçi trafiğinde Mart ayında kayda değer oranda düşüş yaşanırken, bu düşüşe ÖTV zammı sonrası araç fiyatlarının yükselmesinin etkili olduğu görülüyor.
FRANSIZ OTOMOTİV DEVİ HEM REKLAM HEM TRAFİK ŞAMPİYONU
Binek araç sektörünün önde gelen markaları, müşterilerine ulaşabilmek için reklam erişimlerini artırmaya çalışırken, bir yandan da trafik erişimini artırmayı ihmal etmedi.
Sektörün yıldızı ise Fransa merkezli otomotiv devi Peugeot oldu, hem reklam hem de trafik erişimiyle tahtını kimseye kaptırmadı.
KİŞİSEL BAKIM SEKTÖRÜNDE BAHAR COŞKUSU
Kişisel Bakım sektöründe reklam erişimi söz konusunda ipi göğüsleyen marka Oral-B oldu. Sektörün reklam erişimi için ağırlıklı olarak YouTube ve Instagram’ı kullandığı dikkat çekti. Aylık reklam erişim trendine göz attığımızda kış aylarında zayıflık görülürken, Mart ayından itibaren kayda değer bir yükseliş yaşandığı ve 53 milyon erişimin üzerinin görüldüğü söylenebilir.
KİŞİSEL BAKIM SEKTÖRÜNÜNÜN GRP BAZINDA ÖNE ÇIKAN VİDEO KREATİFLERİ
Kişisel Bakım Endüstrisi’nin önde gelen markaları, hazırladıkları video kreatifleriyle dikkatleri üzerinde toplamayı başarırken, markalar her zamanki gibi ünlü yüzlerle müşterilerinin karşısına çıktı ve ürünlerinin öne çıkan özelliklerini vurgulamayı ihmal etmedi.
Arko Nem, Instagram üzerinden 60.5 GRP’ye ulaşarak rakiplerini ardında bırakırken, Activex 54 GRP, Dove 53 GRP, Prima 52 GRP ve Bepanthol ise 49 GRP ile ilk 5’te yer aldı ve birbirlerine yakın bir performans gösterdi.
MEDYA SEKTÖRÜNDE YATAY BİR SEYİR HAKİM
Perakende sektörünün ardından öne çıkan medya endüstrisinde reklam erişimi en zayıf Şubat ayında gerçekleşirken, Mart ayında ise yeniden ivme yakalandığı ve bu ivmenin ilerleyen aylarda da sürdüğü görülüyor.
Trafik erişimlerine göz attığımızda ise büyük bir değişim yaşanmadığı dikkat çekiyor.
SPOTIFY VE YOUTUBE İPİ GÖĞÜSLEDİ
Reklam erişimlerine yakından bakıldığında dijital müzik platformlarının güçlü ismi Spotify ilk sırada yer alırken, Türkiye’ye giriş yapan Disney Plus ve ardından Kwai’nin de ilk 10’da yer aldığı görülüyor.
Trafik erişimleri tarafında da dünyanın en büyük video platformu YouTube ağırlığını gösteriyor. Bu listede Kwai’nin de yer alması dikkat çekici bir başka nokta.
DISNEY TÜRKİYE PAZARINA GÜÇLÜ GİRİŞ YAPTI
Yılın ilk yarısında markalar, potansiyel müşterilerini yakalayabilmek için birbirinden çarpıcı video kreatif hazırladı. Türkiye’de erişime açılmasının ardından çok geçmeden büyük ses getiren Disney Plus ve dijital müziğin öncüsü Spotify öne çıkan markalar oldu.
Spotify kullanıcıları arasında şarkı paylaşmayı odak noktası yaparken, Disney Plus ise yerel yapımları kreatiflerine taşıdı.
PERAKENDE SEKTÖRÜ MAYISTA ZİRVEYİ GÖRDÜ
Perakende sektöründe aylara göre reklam erişim trendlerine göz attığımızda büyük bir farklılık göze çarpmazken, Mayıs ayında önemli ölçüde toparlanma yaşandığı ve zirveye ulaşıldığı dikkat çekiyor.
Yayıncıların web rekabet analizinde ortak tercihi olan ve güvenerek kullandıkları Gemius Audience’ın verilerine göre ise trafik trendleri söz konusu olduğunda Nisan ayında yükseliş trendinin başladığı görülürken, reklam erişim trendine paralel şekilde Mayıs ayında 56 milyon seviyeleri görülerek zirveye ulaşıldı.
PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN ŞAMPİYON İSİMLERİ BELLİ OLDU
Perakende sektörünün reklam erişim şampiyonlarına baktığımızda Yemeksepeti.com’un başı çektiğini görüyoruz. Trendyol.com ve Hepsiburada ilk üçte yer bulmayı başarırken, Media Markt’ın da listeye girmesi dikkat çekici bir nokta.
Trafik erişim bazında ise Trendyol ipi göğüsleyen marka oldu. Trendyol’u Hepsiburada ve Getir yakından izlerken, ikinci el ürün alım satımına imkan veren letgo ve dolap platformlarının da listeye girdiği dikkat çekiyor.